نسخه چاپی

توافق بر سر تمدید توافق اوپك تا 9 ماه دیگر

وزیر انرژی روسیه با بیان اینكه تولید كنندگان نفت برای تمدید توافق اوپك تا 9 ماه دیگر به تفاهم رسیدند، گفت:در نشست 4 خرداد كشورهای بیشتری دعوت می‌شوند و هیچ كشوری هم نباید از كاهش تولید مستثنی شود.

به گزارش نما به نقل از فارس: الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که تمام شرکت‌های نفتی روسی آماده اجرای تمدید توافق اوپک برای 9 ماه دیگر هستند.

وزیر انرژی روسیه، گفت: قبل از بحث درباره تمدید توافق درباره شرایط خودمان با شرکت‌های روسی مذاکره کردیم. این نتیجه مشترک ما با شرکت‌های نفتی است.

مشارکت روسیه در طرح کاهش تولید نفت در نوامبر سال گذشته برای کاهش 300 هزار بشکه در روز بود که این تعهد از اول ژانویه 2017 به مدت 6 ماه اجرایی می‌شود. پیش از این وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان و نیز وزیر انرژی روسیه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که دو کشور قرار است در نشست 25 می (4 خرداد) پیشنهاد تمدید توافق اوپک برای 9 ماه دیگر را ارائه کند. این توافق تا پایان مارس 2018 ادامه خواهد داشت و شرایط هم همان کاهش 1.8 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

خالد الفالح وزیر نفت عربستان هم به خبرنگاران اعلام کرد: کشورهای تولیدکننده نفت هم برای تمدید توافق اوپک به تفاهم کامل رسیده‌اند.

وی گفت: «من فکر می‌کنم این تصمیم در وین اتریش بسیار مثبت خواهد بود. ما هماهنگی کاملی در گروه تولیدکنندگان نفت داریم و کشورهای تولیدکننده نفت در گروه اوپک برای تمدید توافق تا پایان مارس 2018 به توافق رسیدند و شرایط هم همان توافق اولیه خواهد بود.

روسیه و عربستان قرار است که جلسات مشاوره‌ای را با سایر تولیدکنندگان قبل از 24 می داشته باشند.

بدین ترتیب وزاری این دو کشور توافق کردند که جلسات مشاوره‌ای را با کشورهای شرکت‌کننده بگذارند تا اینکه به یک هماهنگی کاملی برای رسیدن به تمدید 9 ماهه توافق اوپک برسند.

به گفته الفالح، عربستان سعودی هم از این تمدید توافق حمایت کامل دارد.

وزیر انرژی روسیه همچنین گفت: کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در توافق تمدید کاهش تولید نفت شرکت خواهند کرد.

نواک گفت: کشورهای بیشتری در اجلاس وین که در 25 می برگزار می‌شود نسبت به توافق قبلی شرکت خواهند کرد.

وی گفت: «کشورهای بیشتری دعوت خواهند شد دروازه‌های این نشست باز خواهد بود و تمام کشورهای صادرکننده معروف شرکت خواهند کرد.»

وزیر انرژی روسیه همچنین خاطرنشان کرد: مشاوره‌های ما حاکی از این است که تقریباً همه کشورهای شرکت‌کننده به تمدید توافق تعهد دارند و من دلیلی برای مستثنی شدن برخی کشورها نمی‌بینم.

نواک همچنین گفت: از نظر من توافق اوپک هنوز به دستاوردهای خودش نرسیده است و لازم است تا این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

۱۳۹۶/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...