نسخه چاپی

لاریجانی به هیات عراقی؛ مراقب شیطنت برخی كشورهای منطقه باشید

به گزارش نما - مهر نوشت:رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از پیروزی عراق درمبارزه با داعش، گفت: خروج تروریستها از عراق پیروزی بزرگی برای تمامی ملت آن کشوراست که دل نه تنها عراقی ها بلکه مردم منطقه را شاد کرد.

علی لاریجانی سه شنبه ۲۷ تیرماه، در دیدار با هیئت اتحادیه میهنی کردستان عراق خاطرنشان کرد: پس از این پیروزی بزرگ، جایگاه عراق به مراتب نسبت به گذشته ارتقاء یافته است و منطقه روی قدرت آن حساب می کند اما دراین میان باید مراقب شیطنت برخی از کشورها که مسلما از این وضعیت جدید عراق خرسند نیستند، باشید.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: اکنون زمان آن است که شما به فکر بازسازی و آبادانی کشور باشید زیرا شما از جمعیت و امکانات نفتی خوبی بهره مند هستید و لازم است که به توسعه اقتصادی بیاندیشید.

وی تجزیه عراق را مخرب دانسته و متذکر شد: طرح بحث تجزیه عراق آن چیزی است که دشمنان شما به دنبال آن هستند و مسلما اینگونه مسایل شما را درگیر در تنش هایی می کند که تمام دستاوردهای فعلی را هم از بین خواهد برد.

لاریجانی در ادامه بیان داشت: قبول داریم که دولت عراق به دلیل مشکلات متعددی که در کشور وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد، نتوانسته که همه خواسته های مردم ازطوایف مختلف را برآورده کند اما باید اذعان داشت که شما بعد از سقوط حکومت صدام حسین به دستاوردهای خوبی رسیدید.

وی با اشاره به وضعیت کردها درکشورهای دیگر، تصریح کرد:شما مدرسه، دانشگاه و مهمتر از همه اقلیم را دارید که بسیار ارزشمند است.

رییس مجلس افزود: بین شیعه و سنی در عراق از قدیم علقه خاصی وجود دارد که نباید گذاشت برخی اختلافات که درهمه دنیا وجود دارد رابطه شما را به خطر بیاندازد، زیرا حفظ امنیت کشور باید در درجه اول اهمیت قرار داشته باشد.

درادامه این دیدار اعضای هیئت اتحادیه میهنی کردستان عراق به بیان نظرات خود درخصوص وضعیت عراق پرداختند.

یکی از اعضا ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی که درپارلمان رخ داد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم عراق باالخص کردها بوده است و امیدواریم که این همکاری ها بیشتراز گذشته ادامه پیدا کند زیرا اکنون شاهد تغییر و تحولات زیادی در منطقه هستیم که این مسئله لزوم همکاری و مشورت با یکدیگر را بیشتر می کند.

وی تصریح کرد: برادران ما درجمهوری اسلامی ایران به ما کمک کردند تا این تروریستها را از خاک خود بیرون کنیم و همین همکاری هم باعث شد که جلوی خیلی از نقشه های شوم آنان که می خواستند در عراق و ایران دست به حملات گسترده ای بزنند، گرفته شود.

یکی دیگر از اعضای هیئت اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: ما باید به آینده منطقه بیاندیشیم و بدون فکر عمل نکنیم و از دولت عراق همیشه این توقع را داشته ایم که برای همه مردم به یک اندازه امکانات فراهم باشد و به خواسته کردها هم احترام گذاشته شود.

وی در پایان افزود: ما در عراق با یکسری شرایط مواجه هستیم و همیشه آرزو داشته ایم که این مسایل برطرف شوند که یکی از آنها اجرا شدن ماده ۱۴۰ است.

۱۳۹۶/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...