نسخه چاپی

تخلف یك موسسه اعتباری در دقیقه ۹۰

یكی از موسسات اعتباری كه به تازگی دچار مشكل شده، در طرحی عجیب تلاش می كند با پرداخت سود ۲۳ درصد سپرده جذب كند آنهم زمانی كه مهر تأیید ادغام را گرفته است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، درحالی که هنوز مدت زیادی از اتفاق رخ داده در یکی از موسسات اعتباری نگذشته با خبر شدیم این موسسه که طبق اعلام بانک مرکزی بناست با دو موسسه دیگر ادغام شود، طرح جدیدی برای جذب سپرده به مردم معرفی کرده است.

آنهم درحالی که طی ماه های اخیر حجم بالایی از سپرده گذاران آن به دلیل شایعات ایجاد شده در فضای مجازی راهی شعب و خواستار دریافت سپرده هایشان شده اند و این روال کماکان هم ادامه دارد.

در این موسسه اعتباری که این روزها مردم برای دریافت سپرده هایشان باید صبوری زیادی به خرج دهند اعلام شده که بالاترین سود بانکی به سپرده گذاران پرداخت می شود آنهم درحالی که بانک مرکزی همین دیروز تأکید کرد بانکها باید به نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار پایبند باشند.

معضل نرخ سود که بنظر نمی رسد به همین سادگی ها در سیستم بانکی ختم بخیر شود درحالی کماکان پایدار است که نرخ سود بانک ها باید حداکثر 15 درصد برای یکسال و 10 درصد برای سپرده های روزشمار باشد.

ولی در این موسسه اعتباری که طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی طرح ادغامش نهایی شده، با معرفی طرح جدیدی از پرداخت سود 23 درصدی به مردم خبر داده می شود.

خبرنگار تسنیم از مسئول یکی از شعب این موسسه اعتباری پرسید: بانک مرکزی اعلام کرده که این موسسه ادغام می شود، بنابراین چه ضمانتی برای سپرده های جذب شده جدید در این طرح وجود دارد؟

مسئول شعبه گفت: هنوز ادغام به ما ابلاغ نشده است!

هرچند با توجه به حواشی به وجود آمده برای این موسسه و سایر موسسات اعتباری بعید بنظر می رسد مردم باردیگر فریب سودهای بالا را بخورند ولی از بانک مرکزی انتظار می رود که پیش از ایجاد بحران تازه مانع از این قبیل فعالیت ها شود.

۱۳۹۶/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...