نسخه چاپی

واكنش‌به‌بازرسی‌مركزتجاری‌روسیه‌درواشنگتن

سخنگوی كاخ كرملین با غیرقانونی خواندن تجسس مركز تجاری روسیه در واشنگتن، درخواست كرد همه منتظر تصمیم "ولادیمیر پوتین" در این زمینه باشند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از «اینترفکس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تجسس غیرقانونی دفتر نمایندگی روسیه در واشنگتن توسط مامورین «اف بی آی»، کاملا غیرقابل قبول بوده و تنها منجر به تضعیف بیش از پیش روابط روسیه و آمریکا خواهد شد.

پسکوف در کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه خود در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این زمینه گفت: «در رابطه با این اتفاق تنها می توان ابراز تاسف عمیق نمود، برای اینکه این اقدام مامورین امنیتی آمریکا کاملا غیرقانونی، برخلاف حقوق بین الملل و آشکارا مغایر با کنوانسیونهای مربوط به برخورد با دیپلماتهای خارجی بود. چنین اقدامی به هیچ وجه قابل قبول نیست و تنها منجر به ادامه روند تضعیف روابط بین دو کشور خواهد شد.»

وی یادآور شد که یک ماه قبل نمی شد تصور نمود که روابط روسیه و آمریکا از آنچه هست، تیره تر گردد، ولی طرف آمریکایی نشان داد که می تواند این تیرگی روابط را همینطور ادامه دهد.

سخنگوی کرملین در خصوص امکان مقابله به مثل مسکو با اقدام تجسس ساختمانهای دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده، گفت: «بیایید منتظر بمانیم تا موضع گیری "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در این رابطه مشخص شود.»

دمیتری پسکوف در پاسخ به این سئوال که آیا پوتین (که در سفر چین بسر می برد) از این ماجرا مطلع است، افزود: «مسلما. زمانی که یکی از بزرگترین کشورهای جهان حقوق بین الملل را نقض می کند، مگر می شود رئیس جمهوری دیگر کشور بزرگ جهان از آن بی اطلاع باشد!»

روز گذشته کنسولگری روسیه در شهر سانفرانسیسکو و دو دفتر نمایندگی تجاری این کشور در واشنگتن و نیویورک، بعد از بازرسی توسط مامورین «اف بی آی»، در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت و دیپلماتهای روس آنها را ترک کردند.

۱۳۹۶/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...