نسخه چاپی

هزاران سند مربوط به كاركنان نظامی و اطلاعاتی آمریكا لو رفت

به گزارش نما - ایسنا نوشت: براساس گزارش‌ها، هزاران سند حاوی اطلاعات شخصی کارمندان سابق نظامی، اطلاعاتی و دولتی آمریکا به دلیل خطای امنیتی بزرگ از جانب یک شرکت استخدامی آمریکا، افشا شده است.

به گزارش راشاتودی، حدود 9400 سند حساس در یک سرور کلاود آمازون به دلیل تنظیمات غلط در معرض دید عمومی قرار گرفته است.

این فایل‌ها شامل اطلاعات شخصی کارمندان سابق نظامی و اطلاعاتی آمریکا بوده‌اند و برخی از مقام‌ها دارای رده‌های امنیتی محرمانه یا فوق محرمانه بوده‌اند.

این فایل‌ها از جانب یک محقق شرکت امنیت سایبری آپگارد آمریکا و در فولدری به اسم "رزومه‌ها" روی این سرویس کلاود پیدا شده است.

این فایل‌ها شامل رزومه‌های هزاران شهروند آمریکایی بوده است که برخی از آنها دارای مجوز امنیتی فوق محرمانه بوده‌اند و به احتمال زیاد با نهادهای امنیتی سطح بالایی شامل سازمان سیا، آژانس امنیت ملی آمریکا و سرویس مخفی آمریکا همکاری داشته‌اند.

به نوشته پایگاه اینترنتی هیل، این فایل‌ها از جمله شامل رزومه‌های یک رئیس پلیس و یک کارمند سازمان ملل متخصص امور خاورمیانه و جزئیاتی درباره چند شهروند عراقی و افغان همکار با آمریکایی‌ها در کشورهایشان بوده‌ است.

برخی از این افراد ظاهرا در عملیات‌های حساس و مهمی فعالیت داشته‌اند.

پایگاه گیزمودو نوشت که دست‌کم یکی از این افراد مدعی شده بود که مسئول حمل و نقل قطعات تسلیحاتی و کدهای فعال‌سازی هسته‌ای است.

۱۳۹۶/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...