نسخه چاپی

كاخ سفید: اقلیم كردستان همه پرسی را لغو كند

كاخ سفید اعلام كرد كه از منطقه خودمختار كردستان میخواهیم همه پرسی استقلال اقلیم را لغو كند و وارد گفتگوهای جدی با دولت بغداد شود.

به گزارش نما، مهر به نقل از المیادین، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که از منطقه خودمختار کردستان می خواهیم همه پرسی استقلال اقلیم را لغو کند و وارد گفتگوهای جدی با دولت بغداد شود.

کاخ سفید در این بیانیه آورده است که آمریکا به سران منطقه کردستان عراق اعلام کرده است که برگزاری همه پرسی توجه کشور را از تلاش برای شکست داعش منحرف می کند.

ساعاتی پیش پارلمان کردستان عراق که بعد از دو سال تعطیلی تشکیل جلسه داده بود، با اکثریت آرای نمایندگان حاضر در جلسه با برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق موافقت کرد.

با وجود مخالفت دولت بغداد و همچنین بسیاری از کشورها با همه پرسی اعلام استقلال اقلیم کردستان عراق، مسعود بارزانی کماکان بر برگزاری همه پرسی اصرار دارد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز ساعاتی پیش در گفتگویی تاکید کرد: اظهارات بارزانی در خصوص همه پرسی کاملا اشتباه است، وی از حساسیت ترکیه نسبت به تمامیت ارضی عراق و ویژه بودن منطقه کرکوک آگاه است.

وی با تاکید بر اینکه بارزانی از موضع ترکیه به خوبی آگاه است، افزود: تصمیم جدی بارزانی برای برگزاری همه پرسی چیزی بیشتر از نادانی و سیاستی غیرحرفه ای است.

۱۳۹۶/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...