نسخه چاپی

دستگیری مردی كه با انتشار عكسهای پسران و دختران در تلگرام باج خواهی می كرد

به گزارش نما- ایران نوشت: چندی قبل دختری با حضور در پلیس «فتا» به مأموران گفت: چند روز پیش پسر جوانی در تلگرام به طور خصوصی به من پیام داد که عکس‌های خصوصی‌ام را به دست آورده وآنها را در یک کانال تلگرامی منتشر کرده است. بعد هم گفت اگر بخواهم عکس‌هایم را از آنجا بردارد، باید پولی بپردازم در غیر این صورت این عکس‌ها را در کانال‌های دیگر هم منتشر خواهد کرد.

این دختر شیرازی ادامه داد:ابتدا گفته‌هایش را جدی نگرفتم تا اینکه پس ازورود به کانال تلگرام مورد نظر متوجه شدم گفته‌هایش صحت دارد. در آن کانال غیراخلاقی علاوه بر عکس‌های من، عکس دختران و پسران دیگری هم دیده می‌شد. ضمن اینکه مطالبی غیراخلاقی هم در کنار عکس من نوشته شده بود. سرانجام به خاطرناچاری به آن فرد که مدیریت کانال تلگرامی را به عهده داشت، 500 هزار تومان پول پرداخت کردم ولی اودست بردارنبود و چند بار دیگر هم از من مبالغی گرفت. اما عکس‌ها و اطلاعاتم را پاک نکرد. دوباره برایم پیام فرستاد که باید پول بیشتری بپردازم که متوجه شدم هدف این فرد باج خواهی است.


همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری جوان کلاهبردار ادامه یافت تا اینکه دختران و پسران جوان دیگری هم با حضور در پلیس فتا شکایت‌های مشابهی مطرح کردند. پس از بررسی‌های تخصصی معلوم شد آنها نیز به همین شیوه در دام یک اخاذ اینترنتی گرفتار شده‌اند.با افزایش شکایت‌ها مأموران پس از جست‌و‌جو‌هایی موفق به شناسایی و دستگیری جوان تبهکار شدند که او پس از انتقال به پلیس فتا مورد تحقیق قرار گرفت و به اخاذی از دختران و پسران جوان اعتراف کرد.» اوایل برای تفریح عکس‌های خصوصی دختران و پسران را از تلگرام و اینستاگرام سرقت می‌کردم و بعد با دستکاری عکس‌ها، آنها را در یک کانال تلگرامی غیراخلاقی که خودم راه‌اندازی کرده بودم، قرار می‌دادم و مطالبی دروغین در کنار عکس‌ها می‌نوشتم. بعد از آن با شماره تلفن افراد تماس می‌گرفتم و تهدید می‌کردم اگر پول درخواستی‌ام را به من نپردازند عکس‌هایشان را در کانال‌های تلگرامی و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنم که می‌ترسیدند و 300 تا 600 هزار تومان به من می‌دادند.»

درحال حاضـــــــــــــرتحقیقات تخصصی ازاین فریبکارادامه دارد.

۱۳۹۶/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...