نسخه چاپی

واكنش بازار به تصمیم‌های اوپك

پس از توافق اعضای اوپك برای تمدید كاهش تولیدهای خود در بازار نفت، قیمت نفت نزدیك به بالاترین حد خود در ۲ سال و نیم گذشته رسید.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، قیمت نفت در روز جمعه صبح فردای جلسه ای که چندین کشور برای کاهش تولید نفت در بازار تصمیم گرفتند، به بالاترین حد دو سال و نیم گذشته رسید. این افزایش قیمت به دلیل تمدید توافق کاهش تولید نفت تا پایان سال ۲۰۱۸ بوده است.

نفت وست تگزاس اینترمدییت ۹۸ سنت یا ۱.۷ درصد افزایش پیدا کرد و به قیمت ۵۸ دلار و ۳۸ سنت رسید. فاصله این قیمت با بیشترین قیمت سال جاری که ۵۹ دلار و ۵ سنت بوده کم است. این قیمت بالاترین حد نسبت به جولای ۲۰۱۵ بوده است.

بنچمارک بین المللی نفت خام برنت نیز با افزایش یک دلار و ۱۱ سنت یا ۱.۸ درصد به ۶۳ دلار و ۷۴ سنت رسید که به بیشترین حد خود در سال جاری که ۶۴ دلار و ۶۵ سنت بوده نزدیک شد.

کارشناسان بر این باورند بازار نفت به توافق کشورهای نفتی برای کاهش تولیدهایشان واکنش نشان داده است.

این در حالی است که تحلیلگران در اوایل هفته جاری به CNBC گفتند که انتظار می رود قیمت نفت حتی اگر تولید کنندگان ۹ ماه دیگر توافق را تمدید کنند، کاهش پیدا خواهد کرد. پیش بینی این افراد به این دلیل بوده که آن ها معتقدند نوسانات قیمت ها تا حد زیادی انجام شده و دیگر فضا برای نوسان قیمت نفت در بازار وجود ندارد. اما با توجه همکاری کشورهایی که در توافق مستثنی بودند مانند نیجریه و لیبی موجب شد که قیمت نفت روندی صعودی به خود بگیرد.

۱۳۹۶/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...