نسخه چاپی

مدیرعامل مؤسسه همیار قرآن كریم در گفتگو با نما:

لحظه شناسی؛ درس كربلا برای امروز ماست

عکس خبري -لحظه شناسي؛ درس کربلا براي امروز ماست

مهم‌ترین نكته در واقعه عاشورا و تطبیق آن با جامعه امروز وقت‌شناسی، فرصت‌شناسی و موقعیت‌شناسی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا نجفی مدیرعامل مؤسسه همیار قرآن کریم، استاد حفظ و حافظ کل قرآن کریم پیرامون درس‌های عاشورا به بشر امروز و منتظران ظهور به خبرنگار نما گفت: مهم‌ترین نکته در واقعه عاشورا و تطبیق آن با جامعه امروز وقت‌شناسی، فرصت‌شناسی و موقعیت‌شناسی است. باید هر کاری را به وقتش انجام بدهیم. در حماسه کربلا خیلی‌ها می‌خواستند باشند، ولی نشد. بعضی‌ها می‌‌خواستند حج را تمام کنند و بعد ملحق شوند که نشد. عده‌ای رفتند و راه را گم کردند و نرسیدند و موقعی رسیدند که کار از کار گذشته بود.
وی در خصوص توابین مطرح کرد: بعضی‌ها بعد از اتمام واقعه عاشورا به خود آمدند مثل گروه توابین. آنها تازه می‌خواستند توبه کنند و کاری انجام بدهند.
مدیرعامل مؤسسه همیار قرآن کریم خاطرنشان کرد: سبک زندگی نابسامان و آشفته امروز و رفتارهای هیجانی ما نشان می‌دهد یاد نگرفتیم به موقع و در وقت و به اندازه و در مکان خودش کار کنیم، والا توابین جانشان را دادند، اما چه فایده‌ای داشت. امام حسین(ع) به شهادت رسیده و مصیبت کربلا به وقوع پیوسته بود.
وی در خصوص مهم‌ترین پیام عاشورا تصریح کرد: قدرت خداوند بالاتر از همه قدرت‌هاست و باید خودمان را به او بسپاریم و آنچه را که در قرآن و از طریق اهل بیت(ع) و سیره معصومین(ع) گفته است به وقتش انجام دهیم. باید ببینیم کجا هستیم و چه کاری باید انجام دهیم و نگاهمان به ولایت باشد.
این حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: اگر امام زمانمان را نشناسیم و وظیفه‌مان را ندانیم و به موقع به آن عمل نکنیم چه بسا مقابل امام زمانمان بایستیم و در برابرش شمشیر بکشیم.
وی در ادامه افزود: خدا نکند روزی متوجه شویم که مثل توابین کار از کار گذشته باشد.
این استاد حفظ قرآن با تأیید اینکه باید همراه ولایت حرکت کرد، نه از ولی فقیه عقب افتاد و نه جلوتر از او رفت گفت: ما ولایت را طوری تفسیر می‌کنیم که خودمان می‌خواهیم. همین تفسیر به رأی‌ها و تحریف‌ها پیرامون ولی فقیه، امام زمان و منتظران است که جامعه ما را به این روز انداخته است.

۱۳۹۹/۶/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...