نسخه چاپی

جوسازی باطل برای تغییر سرنوشت انتخابات بدنسازی و پرورش اندام/ تفنگ پدرخوانده هست هنوز!

عکس خبري -جوسازي باطل براي تغيير سرنوشت انتخابات بدنسازي و پرورش اندام/ تفنگ پدرخوانده هست هنوز!

در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام برخی از جریانات خاص می كوشند با مسموم كردن فضا و غبارآلود كردن اتمسفر موجود، سرنوشت انتخابات را تحت تاثیر قرار دهند.

به گزارش نما، نام نویسی از نامزدهای ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام مردادماه انجام شد و 16 نفر برای انتخابات این فدراسیون ثبت نام کردند. در مرحله تایید صلاحیت ها، نیمی از این نامزدها ریزش کردند و وزارت ورزش تنها 8 نفر را واجد شرایط برای شرکت در انتخابات دانست. برابر اعلام شورای تجدید نظرخواهی وزارت ورزش و جوانان اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از لحاظ مدیریتی اعلام شد. آقایان حسین اخلاقی، کمال جوانمرد، یزدان راد، منصور عبدی، محمدرضا کاظمی آشتیانی، سیدرضا میرابوطالبی، عبدالمهدی نصیرزاده، حسین یارمحمدیان 8 داوطلب انتخابات ریاست فدراسیون هستند که توسط کمسیون تطبیق و شورای تجدید نظرخواهی وزارت صلاحیت مدیریتی آنها تایید شده است.

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اگرچه چندان در کانون توجه نیست اما در سالیان اخیر همیشه در تیول قدرت ناصر پورعلی فرد قرار داشته. مدیر بازنشسته و تمامیت خواهی که این فدراسیون را به شکل حیات خلوت اداره می کرد و تمامی امور به خود او ختم می شد.

پورعلی فرد در تمام 4 دوره ای که ریاست فدراسیون بندسازی و پرورش اندام را بر عهده داشت، از این فدراسیون یک شیر بی یال و دوم اشکم ساخت که تنها در راستای منافع او و اطرافیانش قرار داشت. یک حیات خلوت کوچک و البته منفعل برای منویات آقای رئیس که در آن شبهات و شایعات تکان دهنده ای نیز رواج داشت.

در دوره قبلی انتخابات که در بهمن 96 برگزار شد، اگرچه وزارت ورزش و جوانان تلاش کرد تا بساط این حیات خلوت را بر هم زده و دوران این مدیر به ظاهر ابدی این فدراسیون را پایان دهد اما به رغم همه تلاش ها و توافقات، پورعلی فرد علی رغم منع قانونی و بازنشستگی در انتخابات ماند و کنار نکشید به رغم موافقت تلویحی برای کنار رفتن، در روز انتخابات خلف وعده کرد و بازی را عوض کرد. او در رقابت با عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان رقیب اصلی خودش با استفاده از ابزارهای قدرتی که داشت، پیروز شد هر چند که پیروزی شکننده و متزلزل او که تنها 22 رای در قبال 19 رای نصیرزاده بود، به خوبی ثابت کرد که جامعه بدنسازی و پرورش اندام دیگر رئیس تمامیت خواه و بازنشسته را نمی خواهد.

پورعلی فرد علی رغم مشکل قانونی و بازنشستگی باز هم صندلی ریاست فدراسیون را رها نکرد و دو سال اندی ریاست کرد. و اگر برخورد قاطعانه قانون و سازمان بازرسی برای کناره گیری بازنشسته ها نبود، باز هم بی خیال ریاست نمی شد! سرانجام با حکم قانون پورعلی فرد مجبور به کناره گیری شد. طی دوره های مختلف به مدت حدودا ۱۳ سال ریاست این فدراسیون را بر عهده داشت اما بدلیل بازنشستگی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه مجبور به کناره گیری شد.

تفنگ پدرخوانده هست هنوز!

پس از کناره گیری پورعلی فرد، انتخاب محمدتقی امیری خراسانی به عنوان سرپرست فدراسیون، وزارت به سرعت ثبت نام از کاندیداهای ریاست را انجام داد و برای دوره جدید انتخابات 8 کاندیدا نیز آماده رقابت هستد. گفته می شود در مهرماه پیش رو انتخابات این فدراسیون برگزار خواهد شد تا رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شود. در میان کاندیداها بی تردید مهمترین چهره عبدالمهدی نصیرزاده است؛ کاندیدایی که در دوره قبلی رقیب اصلی پورعلی فرد بود و اگر برخی اتفاقات رخ نمی داد، می توانست در همان مجمع، به حیات خلوت آقای پدرخوانده پایان دهد اما 19 رای کسب شده از سوی مجمع ثابت کرد که مورد تایید جامعه بدنسازی و پرورش اندام است.

با این وجود در آستانه برگزاری انتخابات برخی از جریانات خاص می کوشند با مسموم کردن فضا و غبارآلود کردن اتمسفر موجود، سرنوشت انتخابات را تحت تاثیر قرار دهند. انتشار اسناد باطل و بدون پایه و اساس علیه جدی ترین کاندیدای ریاست فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی، در همین راستا صورت گرفته. اسنادی که البته در همان ایام انتخابات قبلی توسط اطرافیان پدرخوانده این رشته مطرح شد اما با بررسی نهادهای قانونی و نظارتی مشخص شد که تمامی آنها بی اعتبار است و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

با این حال بازنشر دوباره همان اسناد باطل نشان دهنده جریان مخالفی است که از حضور فردی همچون نصیرزاده در انتخابات و پیروزی او و نشستن بر صندلی ریاست واهمه دارد. فردی که ظاهرا حضورش منافع برخی ها را به خطر انداخته که شاید مهمترین آنها اطرافیان رئیس سابق باشند که ظاهرا هنوز در این فدراسیون قدرت و نفوذ دارد.

این جوسازی ها، اما هیچ تاثیری در انتخابات این فدراسیون نخواهد داشت و اهالی این رشته اجازه نمی دهند که فدراسیون دوباره حیات خلوت پدرخوانده و رفقا باشد.
منبع: دانا

۱۳۹۹/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...