نسخه چاپی

ترویج نماز زمینه ساز افزایش معنویت در جامعه می شود

عکس خبري -ترويج نماز زمينه ساز افزايش معنويت در جامعه مي شود

نماینده ولی فقیه در استان كردستان ترویج امر نماز را زمینه‌ساز افزایش معنویت بیشتر در جامعه عنوان كرد.

به گزارش نما ،حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی شامگاه سه شنبه در جلسه مسئولین ستاد اقامه نماز ادارات سطح شهر سنندج در ابتدا به فلسفه اصلی نماز پرداخت و گفت: فلسفه اصلی نماز یاد خداست که این فریضه واجب الهی در نظر پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) دارای جایگاه ویژه و خاصی بوده و یک فرد متدین نیز با این دیدگاه به نماز می‌نگرد.

وی به آثار نماز در زندگی فردی پرداخت و گفت: نماز نه تنها قرب و نزدیکی به خداوند را برای انسان به ارمغان می‌آورد بلکه باعث معنویت زا بودن، نشاط آور و امید آفرین برای فرد نماز خوان می‌شود و در بهبود زندگی آدمی نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه نباید نگاه ما به نماز به عنوان رفع تکلیف باشد، افزود: هرچند نماز یک امر فردی است اما توجه به اصل و باطن نماز برای فرد که چه ارتباطی برقرار می‌کند بسیار ضروری است و وقتی به صورت جمعی اقامه می‌شود فضیلت آن چند برابر خواهد شد.

حجت الاسلام پورذهبی سبک شمردن نماز را امری ناپسند و گناه دانست و یادآور شد: بی اعتنایی به نماز گناهی است بزرگ، بنابراین فرد نماز خوان باید از این اقدام و عصیان نابخشودنی پرهیز کند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اقدام ستاد اقامه نماز، عنوان کرد: یکی از اقداماتی که ستاد اقامه نماز و مسئولین آن باید سرلوحه کار خود قرار دهند اینکه الهی بودن نماز برای مخاطب معلوم و تجلی پیدا کند و توجه به شایستگی کار در ستاد اقامه نماز امری مقدم بدانند و اینکه به این کار به عنوان وظیفه اداری نگاه نکنند و آن را ارتباطی بین خود و خداوند ببینند.

وی با تاکید بر توجه جدی به مکان و محل نماز در ادارات، عنوان کرد: مسئولین ستاد اقامه نماز در ادارات باید بهترین و پاک‌ترین مکان در آن سازمان را به نماز خانه اختصاص بدهند و در راستای زیباسازی و پویایی هرچه بهتر نمازخانه‌های ادارات، و ایجاد وضعیت مطلوب تلاش کنند.
مهر

۱۳۹۹/۷/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...