نسخه چاپی

رمال و دعانویس فضای مجازی دستگیر شد

عکس خبري -رمال و دعانويس فضاي مجازي دستگير شد

پلیس در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته، از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد كه در فضای مجازی با دادن وعده‌های دروغین مبالغی هنگفت به دست آورده بود.

به گزارش نما ،از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: این متهم با درج و انتشار آگهی رمال و فالگیری در فضای‌ مجازی، پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو ادامه داد: طی رصدهای مستمر کارشناسان پلیس فتا زنجان در فضای مجازی، کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام موردشناسایی قرار گرفت و مشخص شد شخصی با درج آگهی دعانویسی، طلسم و رمال اقدام به تجویز و ارسال بسته‌های مصرفی در قبال دریافت مبالغ هنگفت می‌ کرد.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم به‌هویت معلوم در یکی از استان‌ها مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی، متهم توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان دستگیر شد به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان داشت.

سرهنگ آدینه‌لو گفت: شهروندان به این‌گونه تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند زیرا اکثر این موارد به قصد کلاهبرداری بوده و ممکن است مخاطرات جدی به افراد وارد کند.

اغفال هموطنان با آگهی های جعلی کار در منزل

رئیس پلیس فتا استان کرمان، از شناسایی عامل کلاهبرداری از شهروندان با ترفند درج آگهی جعلی و فریبنده کار در منزل در سایت دیوار خبر داد.

سرهنگ امین یادگارنژاد اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی به این پلیس که با در دست داشتن مرجوعه قضایی، درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از طریق سایت دیوار با آگهی جعلی را داشت، این موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت که با توجه وضعیت بد اقتصادی در سایت‌ دیوار با یک آگهی فرینده کار در منزل مواجه شدم و پس از برقراری ارتباط در تگرام و عضو شدن در کانال، صاحب آگهی تقاضای مبلغ ناچیز حدود ۴۰۰ هزار ریال را از من داشت که پس از واریز مبلغ، با وعده های دروغین و فریبنده کانال و ایدی تلگرامم را حذف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام تحقیقات پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده متهم به هویت معلوم مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکی بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان بهتر است حتی المقدور قبل از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، تبادل وجهی را انجام ندهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: اگر با چنین تبلیغاتی مواجه شدید و به دنبال کسب درآمد از طریق مشاغل پاره وقت هستید قبل از واریز هرگونه وجه، حتما از صحت و سقم این مشاغل اطمینان حاصل نمایید و ضمن هوشیاری و دقت لازم در خصوص آگهی‌های کار در منزل مانند بسته بندی کالا، چسباندن پاکت‌های هدیه، بسته‌بندی در منزل و مواردی از این قبیل، بسیار مراقب باشید، زیرا احتمال کلاهبرداری در اینگونه موارد وجود دارد.

دستگیری اخاذ ۳ میلیاردی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با تهدید به انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی شاکی اقدام به اخاذی سه میلیارد ریالی از وی کرده بود.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: فردی که رئیس یکی از شرکت‌های خصوصی در شیراز بود با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا، مدعی دریافت پیام‌هایی تهدیدآمیز از شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ بود که در قبال عدم پخش فیلم و عکس‌های خصوصی‌ اش، درخواست واریز مبلغ پنج میلیارد ریال از او را داشت.

وی گفت: کارآگاهان سایبری پلیس فتا شروع به جمع‌بندی مدارک و سرنخ‌های موجود کردند و با به‌ کارگیری ترفندهای فنی و پلیسی، موفق شدند فرد اخاذ را شناسایی کنند و با هماهنگی مراجع قضایی در یک اقدام غافلگیرانه آن را یکی از محله‌های شیراز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهم که همکار شاکی در آن شرکت بود در بازجویی‌ اولیه عنوان کرد که به علت اختلافات حسابی که با وی داشتم ضمن تهدید به انتشار اطلاعات شخصی وی، تاکنون مبلغ سه میلیارد ریال از او اخاذی کرده ام.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: هرگونه رد و بدل کردن عکس و فیلم خصوصی در فضای مجازی می‌تواند منجر به تخریب بنیان خانواده، جایگاه خانوادگی و اجتماعی افراد شود.

دسترسی به واتس آپ از طریق سیم کارت سرقتی

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از کشف پرونده سرقت گوشی هوشمند و دسترسی به واتس آپ یکی از شهروندان خبر داد و گفت: فقر معیشتی و اخلاقی دو عامل مکمل برای ارتکاب این عمل مجرمانه بوده است.

سرگرد احسان بهمنی اظهار داشت: شاکیه به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضایی، اظهار داشت که خرداد ماه سال گذشته در مدرسه گوشی موبایلم سرقت شد و پس از یک هفته اقدام به مسدود کردن سیم کارت کردم.

وی افزود: شاکیه اقدام به فعال سازی مجدد و دریافت سیم کارت جایگزین از طریق دفاتر خدمات مشتریان می کند و واتس آپ را دوباره فعال می سازد که متوجه چت های انجام شده با اکانت واتس آپ خودش می شود.

این مقام انتظامی گفت: با احضار شخص استفاده کننده از اکانت واتس آپ مشخص شد وی با دسترسی به شماره سیم کارت سرقتی با نامزدش ارتباط داشته است و این سیم کارت توسط همکلاسی اش به او داده شده است. عاقبت شخص استفاده کننده از گوشی موبایل معلوم و به پلیس فتا احضار شد، شخص مربوطه با مشاهده آگهی فروش ارزان قیمت یک دستگاه آیفون در وب سایت دیوار به صورت حضوری به منزل آگهی دهنده مراجعه و با پرداخت مبلغ توافقی، دستگاه سرقتی را تحویل می گیرد.

بهمنی افزود: سرانجام با جمع آوری ادله دیجیتال و تکمیل تحقیقات میدانی، مشخص شد که سارق همکلاسی شاکیه است که پس از سرقت گوشی بلافاصله انتقال مالکیت به سیم کارت جدیدی انجام داده است و سیم کارت سرقتی را به همکلاسی دیگری داده است و پس از مدتی اقدام به فروش گوشی موبایل کرده است، بنابراین متهمه پس از ندامت و پشیمانی همراه با پرونده متشکله به دادسرا معرفی شد.

کشف ۳۱ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف ۳۱ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر وجود مقادیر زیادی سوخت قاچاق در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از حصول اطمینان از وجود سوخت قاچاق در یکی از روستاهای بخش شیبکوه با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی غافلگیرانه وارد عمل شده و در بازرسی از محل ۳۱ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را که داخل مخازنی مخصوص نگهداری می شد، کشف کردند.

این مقام انتظامی، ارزش محموله سوخت قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد.

فروش موتورسیکلت های سرقتی به قیمت روز

رئیس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید از دستگیری دو برادر سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت موتورسیکلت خبر داد و گفت: سارقان با تغییر اصالت موتورسیکلت های سرقتی، آنها را به قیمت واقعی می فروختند.

سرهنگ چنگیز ایدون اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در محدوده محله ابوسعید تیمی از ماموران کلانتری بررسی موضوع را بر عهده گرفتند.

وی گفت: با بررسی اظهارات مال باختگان و بررسی صحنه سرقت ها مشخص شد که سرقت ها سریالی بوده و موتورسیکلت ها توسط دو سارق با همکاری یکدیگر سرقت شده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی سرنخی از یکی از سارقان به دست آمد، افزود: در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی هویت متهم شناسایی و مشخص شد وی سابقه دار بوده و به تازگی از زندان آزاد شده است.

رئیس کلانتری ابوسعید ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم ۳۲ ساله پس از رهایی از زندان با همکاری برادر ۲۸ ساله اش باند ۲ نفره تشکیل و به سرقت موتورسیکلت ها در سطح محله ابوسعید می پرداختند.

وی توضیح داد: ماموران مخفیگاه متهمان را شناسایی و مراقبت های ویژه پلیسی آغاز و مشخص شد که آنها پس از سرقت موتورسیکلت ها با سنگ زنی اصالت موتورسیکلت های سرقتی را تغییر و به عنوان موتورسیکلت اصیل با قیمت واقعی به شهروندان می فروشند.

سرهنگ ایدون ابراز داشت: نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی ارسال و دستور دستگیری متهمان و بازرسی از مخفیگاه آنان اخذ شد.

وی عنوان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی متهمان با هماهنگی های قضائی در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از آن مکان دو دستگاه موتورسیکلت تغییر اصالت یافته کشف و هر دو متهم به سرقت موتورسیکلت ها در محدوده کلانتری اعتراف و اظهار داشتند با تغییر اصالت موتورسیکلت ها قصد فروش آنها را داشتند.

کلانتر محله ابوسعید با بیان اینکه هر دو برادر سارق در کلانتری به ۱۵ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند، ادامه داد: هر دو مال باخته موتورسیکلت های سرقتی شناسایی و با دستور قضائی موتورسیکلت ها تحویل آنان شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شناسایی سایر مال باختگان و کشف جزئیات پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد، اضافه کرد: هر دو متهم برای اخذ دستور قضائی روانه دادسرا شدند.

رهایی گروگان ۱۳ ساله

نوجوان ۱۳ ساله پس از پنج روز اسارت با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان از چنگال آدم ربا آزاد شد.

سردار احمد طاهری گفت: مهر سال جاری در پی گزارش یک فقره آدم ربایی نوجوانی ۱۳ ساله در شهر بندرعباس و انتقال پرونده نیابت قضائی به شهرستان نیکشهر بلافاصله تیمی مجرب از مأموران پلیس آگاهی شهرستان وارد عمل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با بررسی پرونده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مشخص شد، آدم ربا این نوجوان را پس از ربایش از شهر "بندرعباس" با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ به سمت شهرستان نیکشهر متواری شده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بررسی های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد که آدم ربا به دلیل یک سری اختلافات مالی این نوجوان ۱۳ ساله را ربوده است.

وی عنوان کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده به منظور حفظ جان گروگان، تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی محل نگهداری او و دستگیری فرد گروگانگیر آغاز کردند.

سردار طاهری عنوان کرد: سرانجام پس از پنج روز تلاش شبانه روزی پلیس، محل اسارت این نوجوان در یکی از روستاهای شهرستان "نیکشهر" شناسایی و روز گذشته تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی شهرستان با هماهنگی قضائی با حضور در محل، پس از محاصره مخفیگاه، زمانی که آدم ربا عرصه را بر خود تنگ می بیند، گروگان را رها و به سمت ارتفاعات روستا متواری می شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه نوجوان ربوده شده به آغوش خانواده خود برگشت، خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری متهم متواری پرونده ادامه دارد.




ایرنا

۱۳۹۹/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...