نسخه چاپی

آموزش فنی و حرفه‌ای پرورش زنبور عسل در كوهرنگ اجرا می‌شود

عکس خبري -آموزش فني و حرفه‌اي پرورش زنبور عسل در کوهرنگ اجرا مي‌شود

مدیركل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ظرفیت كوهرنگ در خصوص پرورش زنبور عسل، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این شهرستان معطوف به این رشته می‌شود.

به گزارش نما ،فرانک کبیری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهرنگ تاکنون در گروه‌های دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، ساکنین مناطق روستایی، سربازان وظیفه و متقاضیان مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار عملکرد آموزشی داشته است.

وی ادامه داد: آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه فعالیت‌های خود از فرمانداران درخواست کرده است تا در گام نخست در هر شهرستان یک روستا معرفی کنند تا بر اساس ظرفیت آن روستا آموزش‌های مهارتی ارائه شود.

کبیری تصریح کرد: با توجه به شناسایی ظرفیت پرورش زنبور عسل در شهرستان کوهرنگ، تمرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این منطقه بر این فعالیت متمرکز می‌شود که امید است این برنامه با همکاری دستگاه‌های شهرستان به خوبی محقق شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از ارائه مجوز آموزشگاه گیاهان دارویی به شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه می‌توان آموزشگاه‌های آزاد در رشته‌های مختلف راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و گونه‌های گیاهی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور است که به دلیل تنوع گیاهی به ویژه گیاهان دارویی شهدخیز، گون‎زارهای وسیع، شرایط آب و هوایی و درصد رطوبت پایین منطقه، دارای محصول با کیفیت است.

سال گذشته حدود سه هزار تن عسل مرغوب در این استان تولید شد.

شهرستان کوهرنگ در ۸۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۱۳۹۹/۷/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...