نسخه چاپی

عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با نما:

نرمش قهرمانانه امام حسن با شكوه‌ترین رخداد تاریخ اسلام است

عکس خبري -نرمش قهرمانانه امام حسن با شكوه‌ترين رخداد تاريخ اسلام است

رئیس سابق كمیته امداد امام خمینی گفت: تقسیم بندی ائمه به امام صلح و پیوند و امام جنگ را مغلطه ای دانست كه در طول تاریخ از تحریف در امان نبوده و برای توجیه و ترس دنیاپرستان بوده است. نرمش قهرمانانه امام حسن یكی از مهمترین و با شكوه ترین رخدادهای تاریخ اسلام است.

مدتی است که زمزمه‌های برجامی تازه، از سوی دولتمردان تدبیر و امید به گوش می‌رسد، زمزمه‌هایی که البته با توجیهات نادرست تاریخی همراه است، حسین انواری عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در این باره گفت: تعریف نرمش قهرمانانه تاریخ اسلام یکی از موضوعاتی است که این روزها به آن پرداخته می‌شود، شیوه رهبری پیامبر و ائمه هدی بر حسب شرایط و حیله و تزویر دشمنان زمان و جریان کفر و نفاق با یک هدف ثابت صورت می‌گرفته است.

وی تصریح کرد: هرگونه اقدام ائمه معصومین به اذن خدا بوده و قلت و کثرت خواسته‌های مردم تعیین‌کننده اقدام امام نیست، حضرت امام حسن و امام حسین هریک دو روی یک رسالت را نشان می‌دهند و هرکدام در آن رسالت از جایگاه خویش برخورد دارند و در زمان خویش در یکی از مراحل قرار داشتند و در انجام این رسالات شجاعانه و مقتدرانه با جان‌فشانی در راه خدا، برابر هستند.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی تقسیم بندی ائمه به امام صلح و پیوند و امام جنگ را مغلطه ای دانست که در طول تاریخ از تحریف در امان نبوده و برای توجیه و ترس دنیاپرستان بوده است. نرمش قهرمانانه امام حسن یکی از مهمترین و با شکوه ترین رخدادهای تاریخ اسلام است.

انواری تأکید کرد: حضرت امام حسن مجتبی، رهبری جهان اسلام را حق الهی و قانونی خود می‌دانستند و هرگز درخواست صلح و سازش نداشتند و او را به عنوان رهبر مسلمین قبول نداشتند و این موضع را علنا و به روشنی اعلام کرده بودند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: امام حسن پس از شهادت امیرالمؤمنین سکان خلافت مسلمین را به دست می‌گیرند و مردم نیز با ایشان بیعت می‌کنند؛ امام عزم جدی مقابله با معاویه و خطر جدی که کیان اسلام را نشانه رفته بود را خنثی کردند.

وی با بیان واکنش امام در موضع قدرت در قبال معاویه و طرح شروطی برای حیات اسلام و تشیع و خلف وعده معاویه در قبال این عهده نامه آن را نرمش قهرمانانه، حقیقی برشمرد و با اشاره به موضع برخی از مسئولین برای تحریف این حقیقت گفت: متأسفانه این روزها استفاده ابزاری از نرمش قهرمانانه تاریخ اسلام و تحریف وقایع تاریخی و شبیه‌سازی آن جهت مشروع جلوه دادن و زمینه‌سازی مذاکره و تبدیل جنگ اقتصادی به صلح و سازش با دشمن که قبلا نیز امتحان خود را در توافقات خسارت‌بار برجام نشان داده بود، در دستورکار مسئولین غرب‌زده و ترسو قرار گرفته است.

انواری در پایان تأکید کرد: اکنون عقلانیت حکم می‌کند، ملت عزیزمان از یک سوراخ دو بار گزیده نشوند و هزینه تکیه و اعتماد به آمریکا و هم‌پیمانانش را مضاعف نکند، چاره کار ثبات‌بخشی به وضع موجود است و برای سامان بخشیدن به وضعیت نابسامان کشور و التیام فشارهای طاقت‌فرسا بر مردم صبورمان، اجرایی کردن صحیح راهبرد اقتصاد مقاومتی ضروری است.

۱۳۹۹/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...