نسخه چاپی

آیت الله مجتهد شبستری در گفتگو با نما:

ایران باید پرچمدار مقابله با هتاكی مكرون باشد

عکس خبري -ضعف دستگاه ديپلماسي کشور در برابر اهانت به نبي مکرم اسلام/ ايران بايد پرچمدار مقابله با هتاکي مکرون باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران باید پرچم مقابله با جسارت دولت فرانسه را در دست داشته باشد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار نما درباره اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) گفت: اسلام هراسی در کشورهای اروپایی به امنیت ملی آنها هم آسیب وارد می کند؛ لذا به صلاح دولت های اروپایی نیست که اسلام ستیزی را ادامه دهد.

وی افزود: اسلام ستیزی در اروپا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده است که اولاً جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند و تمام کشورهای اروپایی در آن دخالت داشتند و صدام را به ابزار اسلام هراسی خود تبدیل کرده بودند و دوماً اینکه جنگ تبلیغاتی و جنگ نرم را علیه اسلام و مسلمانان به راه انداخته اند که نمونه شدت یافته آن علیه جمهوری اسلامی ایران قابل مشاهده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: توهین رئیس جمهور فرانسه به پیامبر مکرم اسلام (ص) جسارت نابخشودنی ای بود که او انجام داد و قطعاً در این اقدام ناپخته او، صهیونیسم جهانی نقش داشته است؛ زیرا مکرون ارتباط نزدیکی با صهیونیست ها دارد؛ لذا او به دستور صهیونیست ها، رهبری پروژه اسلام ستیزی در اروپا را بر عهده گرفته است.
آیت الله مجتهد شبستری توصیه کرد: مسلمانان در چنین وضعیتی وظیفه سنگینی بر عهده دارند. مسلمانان در گام اول باید با هم متحد باشند و تمام ملت های مسلمان باید چنین اقدامی را محکوم کنند که تظاهرات مردم در پاکستان و لبنان با وجود کرونا قابل تحسین است و در مرحله بعد باید دولت های اسلامی، کالاهای فرانسوی را تحریم کنند و روابط سیاسی خود را با دولت فرانسه متوقف سازند و اگر در این بین سازمان کنفرانس اسلامی هم واکنش تند از خود نشان دهد، قطعاً تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
او ضمن انتقاد از واکنش نه چندان قاطعانه و تند وزارت امور خارجه کشورمان گفت: واکنش وزارت امور خارجه اصلاً قاطعانه و کافی نبود و باید این وزارتخانه با جدیت تمام به میدان بیاید و در شأن ام القری جهان اسلام ظاهر شود و پرچم مقابله با جسارت دولت فرانسه را در دست داشته باشد.

۱۳۹۹/۸/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...