نسخه چاپی

یك هزار و ۱۰۰ تن برنج از شالیزارهای گیلانغرب برداشت شد

عکس خبري -يک هزار و ??? تن برنج از شاليزارهاي گيلانغرب برداشت شد

مدیر جهاد كشاورزی گیلانغرب گفت: یك هزار و ۱۰۰ تن برنج عنبربو از سطح ۵۵۲ هكتار از شالیزارهای این شهرستان برداشت شد.

به گزارش نما ،سعید حیدرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنج برداشت شده در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته که باتوجه به عملکرد تولید سه تن شلتوک و ۲ تن برنج در هرهکتار، در مجموع بیش از یک هزار و ۶۵۰ تن شلتوک و یک هزار و ۱۰۰ تن برنج به ارزش ۲۷۵ میلیارد ریال برداشت و روانه بازار مصرف شد.

وی اظهار داشت: برنج برداشت شده در فصل زراعی امسال در مقایسه با سال قبل از آن ۶۵۰ تن افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: باتوجه به وضعیت منابع آبی ناشی از بارندگی های سال گذشته و امسال، کشت برنج در نقاطی انجام شد که از منابع آبی و از شرایط مطلوبی برخوردار بود و از آب مازاد برگشتی به چرخه استفاده مفید شده است.

حیدرپور ادامه داد: برنج کشت شده در شالیزارهای دشت دیره و منطقه گلین از توابع این شهرستان از نوع عنبربو است که از عطر و طعم مطلوب و از مواد نشاسته ای کاملا مرغوب و متفاوتی برخوردار است.

وی گفت: کار برداشت از طریق ۶ دستگاه کمباین و ۱۰۰ هکتار نیز به صورت دستی انجام شد و باتوجه به وجود سه واحد کارخانه شالیکوبی در دهستان دیره، کار شلتوک گیری نیز در همین دهستان انجام می شود.

گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که به علت تنوع آب و هوایی و حاصلخیزی خاک از ۲۵ نوع محصول کشاورزی برخوردار است و سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در آن تولید می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

۱۳۹۹/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...