نسخه چاپی

پوتین اقدامات ضدتحریمی روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۱ تمدید كرد

عکس خبري -پوتين اقدامات ضدتحريمي روسيه را تا پايان سال ???? تمديد کرد

رئیس جمهوری روسیه با امضای فرمانی، دولت این كشور را موظف كرد اقدامات اقتصادی خاص علیه كشورهایی كه روسیه را تحریم كرده‌اند، همچنان تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (پایان سال آینده میلادی)، به اجرا گذاشته شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، امروز (شنبه) فرمانی را امضاء کرد که بر اساس آن اقدامات ویژه اقتصادی علیه کشورهایی که فدراسیون روسیه را تحریم کرده‌اند، تا تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۱ (پایان سال آینده میلادی/ ۱۱ دی ماه سال ۱۴۰۰)، تمدید شده است

این سند روز شنبه در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شده و از تاریخ امضای آن توسط رئیس جمهوری، لازم الاجرا می‌شود.

در این فرمان، دولت فدراسیون روسیه مأمور شده است تا اقدامات ویژه اقتصادی لازم برای اجرای این سند و به منظور اطمینان از تأمین امنیت فدراسیون روسیه را به اجرا گذاشته و در صورت لزوم، پیشنهادهایی را برای تغییر دوره اعتبار اقدامات ضدتحریمی ارائه دهد.

پوتین به دولت دستور داده تا مطابق با صلاح‌دید خود، از اجرای اقدامات لازم برای اجرای این فرمان اطمینان کامل حاصل کند.

در ماه فوریه گذشته، "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه ابراز عقیده کرد که اروپا برای حل مناقشات حل و فصل نشده و اطمینان از امنیت سایبری به گفت‌وگو با مسکو نیازمند است. وی تأکید کرد: تحریم های اعمال شده توسط کشورهای اروپایی علیه روسیه و همچنین تحریم‌های متقابل مسکو، هزینه زیادی برای اروپایی‌ها داشته، ولی هیچ تاثیری هم ندارد.

در واکنش به این مسئله، کاخ کرملین اعلام کرد که نظریه لغو تحریم‌های متقابل بین روسیه و کشورهای غربی در شرایط شیوع ویروس کرونا مورد توجه است، ولی راه حل این مسئله به مسکو بستگی ندارد.

در ماه مارس سال ۲۰۱۴ و به دلیل وخامت اوضاع سیاسی در اوکراین، اتحادیه اروپا و تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، ژاپن، سوئیس، نیوزلند و ایسلند اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه را آغاز کردند. به طور خاص، فهرستی از اشخاص حقیقی و حقوقی روسی تحت تحریم قرار گرفته، منتشر شد. اقدامات محدود کننده شامل ممنوعیت ورود اشخاص و مسدود کردن حساب‌های بانکی آنها بود. فهرست تحریم‌ها طی سال‌های اخیر، به تدریج و چندین بار گسترش یافته است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...