نسخه چاپی

نعیمی در گفتگو با نما:

عربستان بزرگترین حامی دولتی تروریسم است/ ترور دانشمند ایرانی در راستای مهار ایران در منطقه است

عکس خبري -عربستان بزرگترين حامي دولتي تروريسم است/ ترور دانشمند ايراني در راستاي مهار ايران در منطقه است

كارشناس مسائل بین الملل گفت: كشورهایی مانند عربستان و امارات كه این روزها به اسرائیل بسیار نزدیك شده اند، غرب و رژیم صهیونیستی را در رسیدن به اهداف منطقه ای خود همراهی می كنند.

مصیب نعیمی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در ترور علما و دانشمندان از سابقه طولانی برخوردار است که هم در عراق و هم در سوریه و از همه مهمتر در ایران شخصیت های مهم و تأثیرگذار را ترور می کند.
وی افزود: رژیم صهیونیستی معتقد است که این کشورها نباید از لحاظ علمی پیشرفت کنند؛ زیرا فکر می کند اگر این سه کشور از لحاظ علمی به خودکفایی و پیشرفت دست یابد هم بر قدرتشان افزوده خواهد شد و هم مناسبات جهانی اثرگذاری کمتری برا تصمیماتشان می گذارد.
کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه غرب به کمک رژیم صهیونیستی درصدد سلطه بر کشورهای منطقه است، گفت: کشورهایی مانند عربستان و امارات که این روزها به اسرائیل بسیار نزدیک شده اند، غرب و رژیم صهیونیستی را در رسیدن به اهداف منطقه ای خود همراهی می کنند.
نعیمی با اشاره به نقش عربستان سعودی در ترور شهید فخری زاده خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در جایگاه و موقعیتی نیست که بتواند مستقیماً دست به ترور بزند اما می تواند به عنوان معبری برای عبور تروریست ها به کشورمان و با کمک به تروریست ها مطرح باشد.
وی بیان داشت: ترور دانشمندان هسته ای به هیچ وجه ما را در رسیدن به اهداف والای موشکی و هسته ای متوقف نخواهد ساخت. خوشبختانه تکنولوژی های جدید هسته ای و موشکی در کشورمان نهادینه شده است و دانشمندانی مانند شهید فخری زاده به اندازه کافی شاگردانی را تربیت کرده اند که راه او را بعد از شهادت ادامه دهند.
کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه قدرت هسته ای و موشکی ایران به فرد یا شخصی وابسته نیست، خاطرنشان کرد: صنعت موشکی و هسته ای در ایران نهادینه شده است؛ زیرا مهندسان و دانش آموختگان بسیاری در کشور حضور دارند که توسط شهید فخری زاده آموزش دیده اند و تربیت شده اند.
نعیمی در خصوص پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی گفت: تا زمانی که رژیم صهیونیستی پاسخ قاطعانه از سوی جمهوری اسلامی نبیند و نداند که انجام عملیات های تروریستی هزینه ساز خواهد بود، همچنان به روش و منش خود ادامه خواهد داد.

۱۳۹۹/۹/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...