نسخه چاپی

۱۲ شهر قرمز و ۲۳۱ شهر نارنجی كرونا در كشور/"یلدا" را مجازی برگزار كنید

عکس خبري -?? شهر قرمز و ??? شهر نارنجي کرونا در کشور/"يلدا" را مجازي برگزار کنيد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با كرونا آخرین وضعیت كووید-19 در شهرهای كشور را تشریح كرد و گفت: اكنون در سطح كشور ۱۲ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳۱ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۵ شهر در وضعیت زرد این بیماری قرار دارند.

به گزارش نما ،دکتر علیرضا رییسی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا و گزارش های ارایه شده در جلسه گفت: به دنبال اقدامات انجام شده در هفته های اخیر، آخرین وضعیت کشور به این صورت است که در سطح کشور ۱۲ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳۱ شهر نارنجی و ۲۰۵ شهر در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند.

وی افزود: این خبر خوبی است و نشان دهنده روند رو به کاهش بیماری در کشور است. اما لازم است هشدار و تذکر بسیار جدی نیز داشته باشم؛ ویروس نشان داده که غفلت از آن باعث می شود بیماری سریعا بازگردد، شعله ور شود و به تدریج شهرها، استانها و سطح کشور را قرمز کند و کشور را در معرض میزان بالای ابتلا و مرگ و میر قرار دهد. بنابراین به هیچ وجه نباید از این بیماری غفلت کرد.

رییسی تاکید کرد: اگر اکنون تغییر رنگی در وضعیت شهرها صورت گرفته به دلیل رعایت پروتکلها، زحمات مردم و مسوولان و تعطیلی مشاغلی است که البته فشار زیادی هم به آنها وارد شد. این روند کاهشی نتیجه همه این زحمات است.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ۵۱ درصد ابتلا در موارد بیمارستانی و بستری، ناشی از دورهمی های خانوادگی است، گفت: خواهشم آن است که مردم خیلی این موضوع را جدی بگیرند بویژه در شب های منتهی به شب یلدا لازم است به این موضوع بسیار توجه شود. اگر غفلتی صورت گیرد تمام دستاوردها را از بین می برد.

وی تاکید کرد: دورهمی ها به هیچ وجه نباید انجام شوند و مردم می توانند به شکل های دیگر آن را انجام داده و با اقوام به صورت مجازی در ارتباط باشند.
ایسنا

۱۳۹۹/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...