نسخه چاپی

وكلای كردستانی معاضدت قضایی زندانیان نیازمند را رایگان انجام می‌دهند

عکس خبري -وکلاي کردستاني معاضدت قضايي زندانيان نيازمند را رايگان انجام مي‌دهند

براساس مفاد تفاهمنامه‌ای كه میان اداره كل زندان‌های كردستان و كانون وكلا منعقد شد، وكلای حاذق این استان به صورت رایگان معاضدت قضایی یا همان وكالت آن دسته از زندانیانی كه تمكن مالی كافی برای بكارگیری وكیل در پرونده قضایی خود را ندارند، را بر عهده می‌گیرند.

به گزارش نما ،مدیرکل زندان‌های کردستان روز چهارشنبه در جلسه امضای این تفاهم‌نامه که با حضور مرادی رییس کانون وکلای استان برگزار شد، گفت: بسیاری از زندانیان بدلیل عدم تمکن مالی توانایی بکارگیری وکیل در خصوص پرونده قضایی خود را ندارند که امیدواریم با ورود کانون وکلا به زندان‌ها و ارایه معاضدت قضایی رایگان، شاهد کاهش چشمگیر مشکلات قضایی زندانیان و نهایتا کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باشیم.

مراد فتحی با بیان اینکه حضور کانون وکلا در زندان‌ها و ارائه معاضدت قضایی از سوی آنان به زندانیان را یک اقدام جهادی و خداپسندانه دانست و افزود: دلایل اجتماعی متعددی در وقوع جرم موثر است که این موضوع اهمیت حضور اقشار مختلف جامعه در کاهش بزهکاری و وقوع جرم در کشور را نشان می‌دهد.

مدیرکل زندان‌های کردستان ناآگاهی نسبت به قوانین و مقررات را یکی از دلایل وقوع جرم و از سوی دیگر ماندگاری برخی مددجویان در زندان‌ها دانست و اضافه کرد: آگاهی از قوانین و مقررات از سوی افراد در جامعه می تواند پیشگیری از وقوع جرم را در بسیاری از موارد در پی داشته باشد.

رییس کانون وکلای استان کردستان نیز زندانبانی را از مشاغل سخت و طاقت فرسا در جامعه دانست و گفت: زندانبانان از نزدیک مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان را لمس می‌کنند که این موضوع ضمن اینکه مسوولیت آنان را دوچندان می‌کند از سوی دیگر از نظر روحی و روانی نیز می‌تواند طبعات خاص خود را بدنبال داشته باشد.

مرادی ضمن اعلام آمادگی کامل برای ورود کانون وکلا به زندان‌ها برای ارایه معاضدت قضایی به زندانیان نیازمند، یادآور شد: کانون وکلا همواره در ارائه معاضدت های قضایی به اقشار نیازمند جامعه پیش قدم بوده و در خصوص زندانیان نیازمند که از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند نیز آمادگی کامل خود را اعلام می‌کنیم.
ایرنا

۱۳۹۹/۹/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...