نسخه چاپی

اصلاحات طرح «جهش تولید مسكن» نهایی شد

عکس خبري -اصلاحات طرح «جهش توليد مسکن» نهايي شد

فیروزی، عضو كمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر اصلاحات مدنظر در طرح «جهش تولید مسكن» انجام گرفته و دوباره در صحن علنی تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش نما، رحمت الله فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس در رابطه با نقش و کارکرد مجلس در فضای اقتصادی گفت: یکی از مهم ترین طرح های کمیسیون، طرح «جهش تولید مسکن» بود.

وی افزود: ما برای تولید مسکن و رفع این نیاز، جلسات متعددی را با کارشناسان حوزه مسکن، وزارت مسکن، بانک مرکزی، بانک مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرکز پژوهشهای مجلس برگزار کردیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه کلیات این طرح تصویب شده گفت: این طرح به دلیل برخی مخالفت های دولت در زمینه تسهیلات، مجدداً به کمیسیون برگشت. در حال حاضر اصلاحات مد نظر انجام گرفته و دوباره در صحن علنی تصمیم گیری خواهدشد.

فیروزی درباره خروجی جلسات کارشناسی مجلس در حوزه حمل و نقل و راهداری اظهار کرد: بنای کمیسیون بر حمایت از حمل و نقل کشور در همه ابعاد است، اما تجهیز و پشیبانی اعتباری از آن هم نیازمند فراهم شدن زمینه های مختلف و تأمین ارز است.

در ادامه، هادی بیگی نژاد، دبیر کمیسیون انرژی مجلس عملکرد شش ماهه مجلس در حوزه اقتصادی را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: شعار مجلس یازدهم، مباحث اقتصادی و یکی از تلاش های کمیسیون انرژی هم جلوگیری از خام فروشی بود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی و ایجاد بازارهای جدید جزو اولویت های کمیسیون قرار گرفت و مصوب شد، افزود: البته این کار با همراهی و همکاری فعالان بخش انرژی امکانپذیر است که به همین منظور هم از مجموعه پتروشیمی و وزارتخانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت و جلساتی را برگزار کردیم و تحقق و بهره برداری از این طرح ها حدود پنج سال طول می کشد.

بیگی نژاد بر لزوم توجه بیشتر به صادرات فرآورده های نفتی و گازی و میعانات گازی گفت: با توجه به اینکه فرآوری میعانات گازی می تواند درآمد کشور را یکباره به چندین برابر افزایش دهد ما هم تیم و کارگروه ویژه ای تشکیل دادیم تا یک برنامه کمی و قابل اندازه گیری را تدوین کنیم.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به وجود ۱۰۰ میلیارد دلار نقدینگی در کشور گفت: اگر فقط ۱۰ درصد از این نقدینگی را وارد حوزه نفت و گاز و پتروشیمی کنیم شاهد جهش و رشد خوبی در صنعت و علم و فناوری و اشتغال کشور طی پنج سال آینده خواهیم بود.

وی یادآور شد: فروش نفت در لایحه بودجه از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز به ۱.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده که یک میلیون آن سهم دولت است.
بازار

۱۳۹۹/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...