نسخه چاپی

اختصاصی نما:

رشد اقتصادی ۶ماهه بدون نفت مثبت شد!

عکس خبري -رشد اقتصادي ?ماهه بدون نفت مثبت شد!

رئیس كل بانك مركزی در یادداشتی با اشاره به گزارش امروز اداره حسابهای اقتصادی این بانك، اعلام كرد كه رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه (۱۰۰=۱۳۹۰) در شش ماههٔ اول سال ۹۹ با نفت و بدون نفت، مثبت شده است

شیما احمدی- به گزارش نما رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی با اشاره به گزارش امروز اداره حسابهای اقتصادی این بانک، اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه (۱۰۰=۱۳۹۰) در شش ماههٔ اول سال ۹۹ با نفت و بدون نفت، مثبت شده است. بنابر گزارش رشد اقتصادی بدون نفت در شش ماه اول سال جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۴+ درصد و رشد اقتصادی بانفت در شش ماه اول سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۳+ درصد است. رشد اقتصادی با نفت فصل اول و دوم سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۲.۹-درصدو ۵.۱+ درصد و رشداقتصادی بدون نفت ، به ترتیب، ۰.۶- درصد و ۳.۲+ درصد بوده است.
درست است که هنوز رشد اقتصادی مطلوب برای کشورمان حاصل نشده است اما با توجه به فشارهای همه جانبه ی دشمن بخصوص آمریکا و با افزایش حداکثری تحریم ها در قبال جمهوری اسلامی ایران و با توجه به وجود شرایط کرونایی در کشور دست پیدا کردن به این میزان از رشد نشان دهنده ی رشد و بالندگی در بخش‌های زیادی از اقتصاد کشور است و ما می توانیم امیدوار باشیم که با خنثی‌سازی تحریم‌ها و مهار کردن ویروس منحوس کرونا، به ارقام بالاتری دست پیدا کنیم.
یکی از مواردی که در این رشد اقتصادی تاثیر بسیار زیادی داشته است گروه کشاورزی با رشد (9.8 درصد) بوده است. این نشان دهندی این موضوع است که بخش کشاورزی ایران از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که با توجه کردن به این بخش می توان به یک اشتغال پایدار و یک درآمد خوب و قابل اتکا رسید. باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که با توجه به بخش کشاورزی ، ضریب امنیت غذایی کشور بالا می‌رود.
یکی از مهمترین شاخص های اقتصاد مقاومتی هم بالا بردن امنیت غذایی در کشورمان است که اگر این مهم حاصل شود هم واردات های میلیاردی و کلان در این بخش متوقف می شود و هم اینکه ما فرصت های پایدار بسیار زیادی در زمینه ی صادرات برای کشورمان ایجاد خواهیم کرد






۱۳۹۹/۱۰/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...