نسخه چاپی

زندگی‌مان را با سبك زندگی حضرت زهرا تنظیم كنیم

عکس خبري -زندگي‌مان را با سبک زندگي حضرت زهرا تنظيم کنيم

استاد حوزه علمیه با بیان این كه حضرت فاطمه (س) محور عالم است، گفت: ما باید سبك زندگی خود را بر اساس رفتار و سبك و سیره زندگی آن حضرت تنظیم كنیم.


به گزارش نما، حجت الاسلام والمسلمین خشنودی در مراسمی به مناسبت ایام فاطمیه که در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر (ص) فرمود اگر فاطمه (س) نبود، نه علی (ع) و پیامبر (ص) و نه افلاک و آسمان‌ها بودند؛ بنابراین، باید همه سبک زندگی و سکنات و سخنان خود را با یاد و نام آن حضرت تنظیم کنیم.

وی گفت: در شرح زندگی عبدالحسین بُرونسی بیان شده که گاهی اوقات مشکلاتی برای ایشان ایجاد می‌شد که بعد مدتی متوجه می‌شد که خود حضرت زهرا (س) در این مرحله زندگی او، دستش را گرفته بود؛ این نتیجه انس با حضرت زهرا (س) و توسل به ایشان در طول زندگیش بود.

نخبه تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده‌اند که من رزق سالانه کشور را از ایام فاطمیه می‌گیرم زیرا آن حضرت محور عالم خلقت است؛ مرحوم آیت الله بهاءالدینی (ره) فرمود: همه قفل‌های عالم با چند چیز قابل بازشدن است که یکی از آنها قرائت حدیث کساء است؛ محوریت حدیث کساء این است که باید همه چیز را حول محور آن حضرت تنظیم کنیم.

وی با اشاره به حدیث شریف کسا ء افزود: خلقت عالم و گردش آسمان و زمین و نوربخشی خورشید و ماه همه به خاطر محبت پنج تن آل عبا است؛ هر کسی که محبت حضرت فاطمه (س) را در دل دارد در چندین جا به درد او خواهد خورد که کمترین آن قبر است؛ گول حرف برخی را نخوریم که می‌گویند چرا اینقدر مجلس عزا می‌گیرید؛ راه میانبر برای موفقیت ما همین است.

حجت الاسلام خشنودی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی زندگی خود را به حضرت زهرا (س) گره زده بود؛ ایشان وقتی قصد عملیات داشت، تماس می‌گرفت که فلانی چند دقیقه‌ای روضه بخوان گریه کنم؛ همچنین، وقتی شهیدحسن تهرانی مقدم قصد داشت برنامه موشکی را راه بیندازد، اظهار داشت: فهمیدم اول باید به حدیث کساء توسل کنیم.

وی گفت: امام خمینی (ره) می‌فرمود: هر کسی سه مرتبه ذکر «یا مَوْلاتی فاطِمَهُ اَغیثینی» را بگوید، حاجتش برآورده می‌شود؛ محبت فاطمه صد جا که آستان ترین آن قبر است، به فریاد انسان می‌رسد؛ در روایت هم بیان شده کسی که نام دخترش را فاطمه بگذارد، فقیر نمی‌شود.

نخبه تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: امام جواد (ع) نام فاطمه را خیلی صدا می‌زد و می‌فرمود گره‌گشای همه مشکلات نام مادرم زهراست و شما هم او را فریاد بزنید؛ اگر می‌خواهیم از شرور عالم در امان باشیم، نام او را ببریم و با یاد و نام آن حضرت انس بگیریم که دفع بلا می‌کند؛ در روایت بیان شده که شیعیان و محبین آن حضرت بریده از آتش جهنم هستند، آتشی که کافر هر قدر آرزو می‌کند که بمیرد تا آتش او را نگیرد، نمی‌میرد.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۱۰/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...