نسخه چاپی

اختصاصی نما:

آیا پیوستن به FATF به نفع ایران است؟

عکس خبري - آيا پيوستن به FATF به نفع ايران است؟

این روزها بحث FATF دوباره موضوع داغ محافل سیاسی شده است عده ای از افراد وابسته به جریان اصلاحات و دولت تدبیر و امید معتقدند ایران نمی‌تواند در خصوص FATF در برابر جامعه جهانی بایستد.

شیما احمدی- به گزارش نما این روزها بحث FATF دوباره موضوع داغ محافل سیاسی شده است عده ای از افراد وابسته به جریان اصلاحات و دولت تدبیر و امید معتقدند ایران نمی‌تواند در خصوص FATF در برابر جامعه جهانی بایستد. عده ای نیز می گویند باید از موقعیت انتخاب جو بایدن استفاده کنیم و راه مذاکره و تعامل با جهان و تیم جدید سیاسی در آمریکا را در دستور کار سیاست خارجی کشورمان قرار دهیم عده ای هم معتقدند به خاطر اینکه ما در شرایط تحریم قرار داریم کره ای ها ، از منابع ارزی ایران در بانک‌های خود حق نگهداری دریافت می¬کنند؛ بنابراین با انجام دادن مذاکره و رفع تحریم ها باید از منابع مالی کشور محافظت کنیم!
این مواردی که مطرح شد تنها بخش بسیار کوچکی از تحریف ها و تلاش رسانه ای جریان تحریف برای وارونه جلوه دادن واقعیت است. این جریان سعی دارد با دادن ادرس غلط و ایجاد جنگ روانی در جامعه افکار عمومی را منحرف کند. در این میان جریان انقلابی باید تمام تلاش و توان خود را به کار بگیرد تا جریان تحریف را از میدان به در کند چرا که خسارت¬های جریان تحریف قابل‌محاسبه نیست؛ اما چیزی که به صورت مختصر و در مجال این متن میتوان به آن پاسخ داد این است که با پذیرش FATF باید همه اطلاعات تجاری خارجی خود را در اختیار آمریکایی‌ها قرار بدهیم. این در صورتی است که سالانه چیزی حدود80 میلیارد دلار تجارت خارجی ایران با توجه به تحریم های ظالمانه ی آمریکا انجام می پذیرد و اگر ما این اطلاعات را آشکار و در اختیار دشمن قرار بدهیم، آمریکا به راحتی تمامی مسیرهای تجارت ما را مسدود می کند . شرط لازم برای پذیرفتن FATF، برطرف شدن تحریم¬ ها از سوی دشمن است چون با وجود دشمنی آمریکا و ادامه داشتن تحریم ها این کار نوعی تحریم مضاعف علیه اقتصاد کشورمان است وانگهی نباید فراموش کنیم که آمریکا با مطرح کردن موضوع مذاکره به دنبال متوقف کردن توانمندی دفاعی کشورمان است.
این پرسش برای نگارنده مطرح است چرا با وجود انجام تمامی تعهدات از سوی ایران میز مذاکره مطرح شده از سوی اصلاح طلبان و همفکران آن ها چه در مسئله ی برجام و چه در دوره اوباما مشکلات و مسائل مالی ایران را برطرف نکرد؟

۱۳۹۹/۱۰/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...