نسخه چاپی

انتخابات ۱۴۰۰ باید برنامه‌محور باشد نه شخص محور

جریان‌های سیاسی برنامه ارائه كنند

عکس خبري - جريان‌هاي سياسي برنامه ارائه کنند

در روزهایی كه به انتخابات ریاست جمهوری 1400 نزدیك می شویم تحركات جریانات سیاسی به سمت و سوی رسیدن به یك كاندیدای واحد و به‌طوركلی به امور شكلی انتخابات سوق یافته است و آن چیزی كه در این میان به آن كمترین توجهی نمی شود ماهیت حقیقی منافع ملی كشور است كه با توجه به انتخابات باید در مدار تحركات سیاسی قرار بگیرد.

شیما احمدی- به گزارش نما در روزهایی که به انتخابات ریاست جمهوری 1400 نزدیک می شویم تحرکات جریانات سیاسی به سمت و سوی رسیدن به یک کاندیدای واحد و به‌طورکلی به امور شکلی انتخابات سوق یافته است و آن چیزی که در این میان به آن کمترین توجهی نمی شود ماهیت حقیقی منافع ملی کشور است که با توجه به انتخابات باید در مدار تحرکات سیاسی قرار بگیرد.
ما در حال حاضر با موضوعات و مشکلات فراوانی در زمینه ی اقتصاد و سیاست خارجی مواجه هستیم که رائه دادن راهکار مناسب و یک برنامه ی قابل تحقق و ملموس در کنار اقدامات شکلی، یک امر کاملا ضروری است، موضوعی که اگر به آن توجه نداشته باشیم تبعات بسیار منفی مانند ادوار گذشته در پی خواهد داشت.
اگر مانور جریانات سیاسی موجود در کشور برای حمایت مردم بر حول کارآمدی برنامه‌ای و دفاع جریانات و گروه‌ها از برنامه‌ها نباشد، کشور ما به سمت و سوی یک دو قطبی کاذب حرکت خواهد کرد و این اتفاق موجب خواهد شد که منافع ملی کشور در این رقابت سیاسی به حاشیه رانده شود و انتخاب مردم را در کاندیدای اصلح دچار اشکال خواهد کرد امری که نمونه ی آن را در انتخابات های گذشته شاهد بودیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما نباید اجازه دهیم که یک دو قطبی انتخاباتی در جامعه شکل بگیرد در حالی که متاسفانه حرکت جریانات سیاسی در حال حاضر به ایجاد دو قطبی در جامعه دامن میزند. لذا از هم‌اکنون می‌بایست مطالبه مردمی بر ارائه برنامه و ایده حکمرانی کارآمد قرار گیرد.
همچنین حضور پر شور مردم در انتخابات ارتباط مستقیمی با ارائه ی برنامه های کارآمد و ایده ها ی ارائه شده توسط گروه ها و جریانات سیاسی کشور دارد. چنانچه مردم مشاهده کنند که گروه‌های فعال در انتخابات دارای راهکار و برنامه جدید هستند، مشارکت فعالی در انتخابات خواهند داشت اما اگر جریانات سیاسی کشور تنها بر روی موضوعات شکلی تمرکز کنند
مسلماً خلاف این مطلب اتفاق خواهد افتاد چرا که این روند، تحرک جدید در ذهنیت عمومی ایجاد نمی‌کند.
گروه ها و احزاب مدعی در انتخابات باید برنامه و ایده های خود را در حوزه های مختلف سیاست های داخلی و خارجی ارائه کنند . در این صورت است که نتخابات جهت درست و قابل‌قبول خود را پیدا خواهد کرد.
در حال حاضر مطالبه ی برنامه ها و ایده های جریانات سیاسی کشور بر عهده ی رسانه ها و فعالین در فضای مجازی است که پیگیر ارائه ی برنامه های جریانات مدعی حضور در انتخابات باشند تا این مطالبه در ماه‌های منتهی به انتخابات محور اقدام و عمل سیاسی قرار گیرد

۱۳۹۹/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...