نسخه چاپی

هوای تهران ١٠٧ روز ناسالم بود/محیط‌زیست را سیاسی و امنیتی نكنیم

عکس خبري -هواي تهران 107 روز ناسالم بود/محيط‌زيست را سياسي و امنيتي نکنيم

معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاكید بر اینكه نباید محیط‌زیست را سیاسی و امنیتی كنیم، گفت: حدود ٣٠۶ روز از سال گذشته و در این مدت هوای تهران ١٠٧ روز ناسالم بود.

به گزارش نما ،عیسی کلانتری روز سه شنبه در مراسم رونمایی از برنامه جامع اقدام ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها افزود: با این حساب بیش از یک سوم روزهای تهران تا به امروز آلوده بوده است.
وی تاکید کرد: در راستای کاهش آلودگی هوا استفاده از پتانسیل دانشگاه ها جزو برنامه های دولت و سازمان حفاظت محیط‌زیست است، البته هنوز آنطور که باید از این پتانسیل استفاده نمی شود در حالیکه دانشگاه ها می توانند از بین برنده بسیاری از مشکلات محیط زیستی کشور باشند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: باید برای احقاق حق شهروندی مانند هوای پاک از توان دانشگاه ها استفاده کرد نباید اجازه پایمال شدن این حق را بدهیم.
کلانتری گفت: پتانسیل علمی کشور بسیار بالا است شاید به پیش از انقلاب و اوایل انقلاب برمی گردد که همه دوست داشتند دکتر یا مهندس شوند بنابراین باید اکنون از این ظرفیت استفاده کنیم.
معاون رییس جمهوری با اشاره به احیای دریاچه ارومیه با کمک دانشگاه های کشور افزود: ابتدا تعدادی از همین دانشگاهی ها می گفتند امکان احیا وجود ندارد چون به مسأله باریک نگاه می کردند اما بعد از انجام تحقیقات مشخص شد که احیا امکان پذیر است، دولت هم تصمیم گرفت با محوریت دانشگاه شریف و ١۴ دانشگاه دیگر احیا را انجام دهد و تا پایان امسال عملیات سخت افزاری دریاچه به پایان می‌رسد.
وی تاکید کرد: همچنین هوای پاک به عنوان حقوق شهروندی حق مسلم مردم است چون اگر سه دقیقه نفس نکشیم می میریم، برنامه های خوبی در این زمینه وجود دارد از جمله قانون هوای پاک، حال اگر در اجرا مشکلی بود تقصیر برنامه ریزی نیست، باید شرایط کشور را در نظر بگیریم چون به علت تحریم ها درآمد ارزی نداریم.
کلانتری افزود: اکنون سه میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در تهران وجود دارد که نمی توانیم مانع تردد آنها در سطح شهر شویم از سوی دیگر هم امکان تعویض آنها نیز نیست.
وی ادامه داد: برخی مسوولان می گویند که تحریم ها در ایجاد هوای ناسالم اثر نداشته در حالی که تحریم ها باعث شد نتوانیم خودرو و موتورسیکلت های فرسوده را از رده خارج کنیم.
ایرنا

۱۳۹۹/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...