نسخه چاپی

سید محمد حسینی در گفتگو با نما:

جامعه روحانیت نقش محوری در وحدت نیروهای انقلابی دارد/ حضور احمدی نژاد در انتخابات 1400 منتفی است

عکس خبري -جامعه روحانيت نقش محوري در  وحدت نيروهاي انقلابي دارد/ حضور احمدي نژاد در انتخابات 1400 منتفي است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: مدت‌ها بود كه جامعه روحانیت نقش محوری خود را از دست داده بود و البته در سال‌های اخیر شاهد تحرك و پویایی جدیدی هستم كه امیدواریم بتوانند نقش تعیین كننده‌ای در وحدت جبهه انقلاب و رسیدن به گزینه واحد ایفا كنند.

سید محمد حسینی در دولت دهم عهده دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، او هم اکنون دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی است؛ تشکلی که اخیرا در بیانیه ای از رئیس دستگاه قضا دعوت برای کاندیداتوری در انتخابات سال آینده کرد.
او در گفتگویی با نما، که به صورت مکتوب به پرسش ها پاسخ داد حضو رئیس دولت های نهم و دهم در آوردگاه 28 خرداد سال آینده را منتفی اعلام کرد و به تشریح نقش جامعه روحانیت مبارز در شکل گیری وحدت در بین احزاب اصولگرا و همچنین ترسیم ویژگی های کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره ضرورت وحدت و همگرایی نیروهای انقلاب در انتخابات 1400، گفت: کمتر از ۵ ماه به انتخابات مانده است و متاسفانه شاهد حداقل سه جریان موازی در بین نیروهای انقلاب هستیم، و ۱۰ الی ۱۵ نفر هم به عنوان کاندیدا مطرح هستند، اگر سریعتر راهکاری در نظر گرفته نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد، البته اگر گزینه مورد وفاقی چون آیت الله رئیسی وارد صحنه شود، جدایی‌ها به وحدت و همبستگی مبدل می‌شود.
وی درخصوص نقش جامعه روحانیت برای شکل گیری وحدت در بین احزاب و تشکل های انقلابی، افزود: مدت‌ها بود که جامعه روحانیت نقش محوری خود را از دست داده بود و البته در سال‌های اخیر شاهد تحرک و پویایی جدیدی هستم که امیدواریم بتوانند نقش تعیین کننده‌ای در وحدت جبهه انقلاب و رسیدن به گزینه واحد ایفا کنند.
دبیرکل کانون دانشگاهیان همچنین در پاسخ به این پرسش که عملکرد مجلس یازدهم به چه اندازه در میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ تاثیر خواهد گذاشت؟، تاکید کرد: قطعا عملکرد مثبت مجلس می تواند در ایجاد امیدواری، سرمایه اجتماعی و مشارکت در انتخابات و نیز انتخاب یا شخصیت انقلای و ولایتمدار تاثیر بسزایی داشته باشد.
حسینی که در دولت دهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود در واکنش به احتمال کاندیداتوری محمود احمدی نژاد در انتخابات سال آینده، اظهار داشت: بخاطر خدمات فراوان دولت نهم و دهم و ضعف مفرط دولت یازدهم و دوازدهم، رئیس جمهور سابق از پایگاه مردمی نسبی برخوردار است ولی مشکلاتی که در دوره قبل وجود داشت هنوز برطرف نشده و علی‌القاعده حضور او]احمدی نژاد[ در عرصه رقابت انتخاباتی منتفی است.
وی درخصوص ویژگی های کاندیدای واحد نیروهای انقلاب در انتخابات سال آینده، گفت: فهم درست از اسلام و پای‌بندی به تعالیم دینی، اعتقاد راسخ به نظام اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه، احاطه و اشراف به مسائل کشور، توانمندی در اجرای برنامه‌ها، باور داشتن ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی برای بهبود شرایط معیشتی کشور، داشتن سعه صدر و بکارگیری همه عناصر قوی و متخصص در دولت به دور از تنگ نظری طیفی و باندی، ساده زیستی، مردمداری، مدیریت جهادی، روحیه انقلابی، حمایت از محرومان، عدالت گستری و مبارزه با فساد از جمله ویژگی‌هایی است که در رئیس‌جمهور آینده ضرورت دارد تا بدین وسیله اوضاع کشور سامان یابد

۱۳۹۹/۱۱/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...