نسخه چاپی

مبارزه جهانی با تغییرات اقلیمی با چرخش به مصرف پروتئین گیاهی

عکس خبري -مبارزه جهاني با تغييرات اقليمي با چرخش به مصرف پروتئين گياهي

بیل گیتس بنیانگذار شركت مایكروسافت اعلام كرد كه كشورهای ثروتمند می توانند با مصرف فرآورده های گوشتی گیاهی به جای گوشت گاو، به مبارزه جهانی با تغییرات اقلیمی كمك كنند.

به گزارش نما به نقل از تارنمای نشریه هیل، وی با اشاره به کتاب جدیدش تحت عنوان «چگونه از فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم»، بر مزایایی که کشورهای ثروتمند می توانند با مصرف گوشت گاو مصنوعی ۱۰۰ درصد ایجاد کنند، تاکید کرد.

گیتس در پاسخ به پرسشی درمورد نحوه کمک کشورها به کاهش انتشار گاز گلخانه ای متان در زمینه تولیدات غذایی گفت: فکر می کنم همه کشورهای ثروتمند باید به مصرف گوشت گاو مصنوعی ۱۰۰ درصد رو آورند.

وی افزود: شما می توانید به تفاوت مزه عادت کنید و با گذشت زمان، طعم آنها حتی بهتر می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که چرخش به پروتئین گیاهی به مقابله با انتشار گاز گلخانه ای متان تولید شده توسط دام ها کمک می کند.

بنیانگذار مایکروسافت با اذعان به اینکه خلاص شدن از گوشت گاو، رویکردی غیرمحبوب تلقی می شود، گفت که مزایای پروتئین گیاهی برای برخی کشورها، ارزش این تغییر را دارد.

به گزارش ایرنا، از زمان انقلاب صنعتی تاکنون دمای زمین ۰.۸ درجه سلسیوس گرم شده است. براساس اعلام بانک جهانی، با توجه به آلودگی که تاکنون ایجاد شده است زمین ۱.۵ تا ۲ درجه دیگر هم بیشتر گرم خواهد شد.

در نشست آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵، جامعه جهانی به این نتیجه رسید که باید مانع ادامه گرم شدن کره زمین شود چون تبعات جبران ناپذیری مانند سیل و خشکسالی به همراه خواهد داشت از این رو کشورهای شرکت کننده در آن نشست متعهد شدند تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند. همچنین در جریان نشست آن سال، این نتیجه به دست آمد که اگر بخواهیم افزایش دو درجه ای دما را کاهش دهیم، باید مانع هر نوع آلودگی شویم که کنترل دامداری ها را هم می توان یکی از این راه ها دانست.

تحقیقی در سال ۲۰۱۴ نشان داد که اگر مصرف گوشت ادامه یابد، تا ۲۵ سال دیگر از طریق دامداری و کشاورزی ۱۲ میلیارد تن دی اکسید کربن تولید خواهد شد که کنترل آن به تنهایی می تواند جلوی کاهش دو درجه ای دما را بگیرد.




ایرنا

۱۳۹۹/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...