نسخه چاپی

قیمت گذاری‌ها در برخی اقلام باید منطقه‌ای مصوب شود

عکس خبري -قيمت گذاري‌ها در برخي اقلام بايد منطقه‌اي مصوب شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، منطقه‌ای شدن قیمت گذاری‌ها در برخی اقلام را در راستای حمایت از تولید كننده و مصرف كننده خواستار شد.

به گزارش نما ،مشیرالحق عابدی ظهر امروز در کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: قیمت گذاری‌ها همیشه در کلان کشور به صورت واحد اعلام می‌شود که به جهت رصد و ارزیابی بهتر شرایط، بسیار ارزشمند است، اما برای برخی موارد چالش زاست؛ بنابراین درخواست می‌شود قیمت گذاری برخی اقلام، منطقه‌ای شود.

وی از شرایط خراسان جنوبی در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ گفت و تصریح کرد: خراسان جنوبی از تولیدکنندگان توانمند منطقه شرق کشور در زمینه مرغ و تخم مرغ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: علیرغم مشکلات موجود در بازار و شیوع آنفلوانزا در برخی واحدهای مرغداری استان، با مدیریت خوبی که صورت گرفت بازار داخلی استان به خوبی پوشش داده شد و بازارهای از قبل تعیین شده نیز مستدام و پایدار ماند.

عابدی با تأکید بر اینکه شرایط تولیدکننده و مصرف کننده هر دو برای کارگروه تنظیم بازار مهم است گفت: در تصمیم‌هایی که در کارگروه اتخاذ می‌شود، شرایط هر دو حوزه مدنظر قرار می‌گیرد.


وی با بیان اینکه مجموعه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان استان با معضلاتی همچون کمبود نیرو مواجه است اظهار داشت: نیروهای بسیج، اتاق اصناف، پلیس اماکن در موضوع نظارت بر بازار همراهی ویژه‌ای با سازمان داشته‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در نتیجه این همراهی‌ها توانستیم رتبه بسیار خوبی را در بین دیگر استان‌های کشور، به لحاظ میزان رضایتمندی در به سرانجام رساندن شکایت‌ها داشته باشیم.

به گفته وی؛ آمارهای سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کشور حکایت از این دارد که 70 درصد پرونده‌های شکایت‌های مردمی در خراسان جنوبی رسیدگی شده و به جواب رسیده است.

عابدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال 99 تکانه‌هایی در قیمت‌های کشوری داشتیم اما در خراسان جنوبی با وحدت نظری که در بین دستگاه‌های متولی بود، موضوعات ختم به خیر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به پهناوری خراسان جنوبی، شرایط خاص استان و 331 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان متذکر شد: انتظار ما این است که سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کشور ما را در زمینه تأمین اقلام مورد نیاز روزهای پایانی سال همراهی کنند تا کمبودی در روزهای پیک مصرف نداشته باشیم.

وی از نتیجه مطلوب تصمیم استان بر راه‌اندازی کیوسک‌های خیابانی گفت و اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این کیوسک‌ها، دسترسی راحت‌تر و بدون واسطه مردم به بازرسان بود که در رسیدگی به شرایط بازار بسیار مؤثر عمل کرد.

به گفته وی تدبیر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و حضور و همراهی کارشناسان همه حوزه‌ها در اجرای این طرح از دلایل موفقیت آن بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های رسیده نشان دهنده همت همکاران حوزه تعزیرات حکومتی است و جای قدردانی دارد.

عابدی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تأمین میوه شب عید و اقلام مورد نیاز مردم در نوروز و ایام رمضان گفت و تأکید کرد: امیدواریم با همتی که در مسئولان و متولیان امر وجود دارد در تأمین نیازهای این ایام هم مشکلی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه عید امسال 800 تن میوه تنظیم بازار شامل 400 تن سیب و 400 تن پرتقال توزیع می‌شود اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 76 هزار و 783 مورد بازرسی در استان انجام شده که تشکیل یک هزار و 342 پرونده به مبلغ 43 میلیارد و 360 میلیون ریال تخلف را به همراه داشته و در همین زمینه 26 میلیارد و 478 میلیون ریال برگشت مبلغ به شکات صورت گرفته است.
تسنیم

۱۳۹۹/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...