نسخه چاپی

جعفر قادری در گفتگو با نما:

ارائه برنامه‌ از سوی كاندیداها منجر به مشاركت مردم می‌شود

عکس خبري - ارائه برنامه‌ از سوي كانديداها منجر به مشاركت  مردم مي‌شود

معتقدم اگر به جای آنكه فقط به دنبال معرفی یك گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری باشیم از آنها بخواهیم در همین ابتدا برنامه های خود را در حوزه مختلف اعلام كنند تا مشخص شود چه برنامه ای برای اداره كشور دارند، همین موضوع می تواند در تشویق و میزان مشاركت مردم در انتخابات سال آینده تاثیر گذار باشد.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، در پاسخ به این پرسش که چرا دولت در حوزه اقتصاد نتوانست اقدام ملموسی جهت حل مشکلات انجام دهد، به سه عامل که منجر به ضعف دولت در این حوزه شد پرداخت و گفت: دولت نتوانست از ظرفیت های داخل استفاده کند ضمن آنکه دولتِ فعال و باتلاشی نبود که بتواند در چنین شرایطی پویا و جهادی وارد عرصه شود.
وی سومین عامل را ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت دانست و افزود: تیم اقتصادی دولت تاکنون نتوانسته که شرایط اقتصادی را به خوبی مدیریت کند؛ برخی از ناهماهنگی‌ها میان تیم اقتصادی دولت تبعات خود را در بازار نشان داده و این مسئله باعث مشکلاتی برای مردم در زمینه معیشتی و اقتصادی شده و می‌توان گفت که بخشی از مشکلات به علت ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت است.
نماینده مردم شیراز در مجلس درپاسخ به این سوال که با وجود مشکلات اقتصادی، چه عاملی می تواند در میزان افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری موثر باشد؟، اظهار داشت: معتقدم اگر به جای آنکه فقط به دنبال معرفی یک گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری باشیم از آنها بخواهیم در همین ابتدا برنامه های خود را در حوزه مختلف اعلام کنند تا مشخص شود چه برنامه ای برای اداره کشور دارند، همین موضوع می تواند در تشویق و میزان مشارکت مردم در انتخابات سال آینده تاثیر گذار باشد. به هر حال اعلام رئوس برنامه های اقتصادی می تواند به مردم جهت دست یابی به گزینه نهایی کمک کند.
قادری، تیم محوری را یکی دیگر از عوامل مهم برای شناساسی گزینه اصلح در انتخابات ریاست جمهوری می داند و می گوید: فعالیت های کلی و کلان فقط از سوی یک نفر]ردیس جمهور[نمی تواند انجام شود از این رو مهم است که با تیم مشخص به درستی از ظرفیت های اقتصادی استفاده کند و هماهنگی و همگرایی در سیستم اداری و اقتصادی دولت شکل دهد و همه ظرفیت ها را به کار گیرد.
وی با بیان اینکه به احتمال زیاد در این دوره شعار اقتصادی از سوی همه کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح می شود،افزود: باید گزینه ای پیدا شود تا بتواند از نظر سیاسی، اجماع ایجاد کند تا بتواند از ظرفیت های موجود به نحو مطلوب استفاده کند و از سیخوخیت هم برخوردار باشد و بتواند حرف آخر را بزند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید براینکه با شعار، مشکلات و معضلات اقتصادی مردم حل نمی شود، گفت: حرف و شعار حلال مسائل نیست به همین جهت باید در دولت آینده جهت گیری‌ها با ارائه برنامه و تیم منسجم به سمت حل مسائل برود و فعالیت ها را در حوزه اجرا به گونه ای ترسیم کنند که سرعت برنامه ها و فعالیت ها در کشور بیشتر و بهتر شود.


۱۳۹۹/۱۲/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...