نسخه چاپی

دامنه نوسان نامتقارن دردی از بورس دوا نكرد

عکس خبري -دامنه نوسان نامتقارن دردي از بورس دوا نکرد

كارشناس بورس گفت:دامنه نوسان نامتقارن مطابق با پیش بینی‌ها دردی را از بازار دوا نكرد، این آزمون و خطاها سبب عدم اعتماد سهامداران نسبت به بازار سرمایه شده است.


به گزارش نما، رسول رحیم نیا کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که چند روز از تغییر دامنه نوسان نامتقارن گذشته است و در این مدت عملکردش روی بازار سرمایه چگونه بوده است؟ بیان کرد:نزدیک به دو هفته از تصویب دامنه نوسان نامتقارن می‌گذرد، مطابق با پیش بینی‌های صورت گرفته و هشدارهای که کارشناسان داده بودند، دامنه نوسان نامتقارن دردی را از بازار دوا نکرد، زیرا مشکل بازار دامنه نوسان نبود که تغییر و اصلاح آن بتواند به بازار کمک کند.

وی تاکید کرد:مشکل بازار عواملی دیگری هستند که باید اصلاح شوند.

رحیم نیا درباره عملکرد دامنه نوسان نامتقارن در این مدت اظهار کرد: دامنه نوسان نامتقارن که بیشتر به سمت مثبت‌(+۶) بود سبب ایجاد پدیده صف نشینی شد و رفتارهیجانی (فروش هیجانی) را در سرمایه گذاران تشدید کرد، اگر قرار بود بازار در ده درصد به اصلاح برسد با وجود دامنه نوسان این اصلاح از ۱۵ درصد شروع خواهد شد و خود این موضوع اثر روانی خیلی شدیدی روی بازار دارد و به طور کلی این طرح موفقعیت آمیز نبوده است.

وی افزود:این آزمون و خطاها به عدم اعتماد مردم نسبت به بازار سرمایه دامن می‌زند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: ایده آل‌ترین حالت ممکن حذف دامنه نوسان است اما در شرایط فعلی خیلی توصیه نمی‌شود، زیرا سرمایه گذاران در یک حالت احساسی قرار دارند و بازار در حال ریزش است، بهترین کار در شرایط فعلی بازگشت به همان دامنه نوسان سابق است تا حدقل بازار در کوتاه مدت به یک ثبات برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۹/۱۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...