نسخه چاپی

از ایجاد اردوگاه مرزی در سه استان شرقی تا چرایی عدم تشكیل جلسات شورای عالی هلال احمر

از ايجاد اردوگاه مرزي در سه استان شرقي تا چرايي عدم تشکيل جلسات شوراي عالي هلال احمر

دبیر كل جمعیت هلال توضیحاتی را درباره چرایی عدم تشكیل جلسات شورای عالی، طرح نذر آب، اقدامات هلال در سیستان و بلوچستان و ... ارائه كرد.

به گزارش نما ،محمد حسن قوسیان مقدم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد ، درباره چرایی عدم برگزاری جلسات شورای عالی هلال احمر نیز گفت: جمعیت هلال احمر دارای یک بعد اجرایی است که رئیس، دبیرکل و خزانه دار شامل آن می شود. یک بعد حاکمیتی هم دارد که مجمع عمومی و شورای عالی تشکیل دهنده آن است.

وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات ما در جمعیت هلال احمر اجرای کامل قانون است، گفت: در ماده واحده بودجه، در قانون نیز مسائلی در مورد شورای عالی هلال احمر وجود دارد که پیرامون عضویت افراد در هیات مدیره جمعیت هلال احمر بود. در این خصوص ملاک تصمیم گیری نظر دیوان محاسبات قرار گرفته و در سال ۹۸ تاکید شد که اگر فردی در جمعیت هلال احمر دارای سمتی است نباید در جایی دیگر عضو هیات مدیره بوده و یا سمتی داشته باشد که ما این موارد را در انتخابات سال ۹۹ مجمع عمومی لحاظ کرده و شرایط آن را نیز ابلاغ کردیم که ورود افراد شاغل به انتخابات ممنوع است.

قوسیان ادامه داد: اما پس از این بخشنامه ما بود که دادستان دیوان محاسبات اعلام کرد که ورود افراد شاغل ممنوع نبوده و ایرادی ندارد که در انتخابات شرکت کنند که مستندات این موضوع نیز در اختیار ماست. در همین راستا نیز افراد مختلفی وارد انتخابات شدند اما متاسفانه پس از برگزاری انتخابات بود که دیوان محاسبات کشور دوباره نامه زده و تاکید کرد که ورود مدیران دیگر به هیات مدیره ممنوع است. ما هم که تابع قانون هستیم گفتیم که باید این مدیران خارج شوند اما متاسفانه یک مقاومتی در این خصوص شکل گرفت و برخی حاضر به استعفا نشدند. در برخی از استان ها نیز دیوان محاسبات چند استان به ما نامه زده و اعلام کردند که اگر مصوبه را اجرا نکنید به منزله ترک فعل است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: در نهایت تعدادی از نمایندگان مجلس، برخی از مدیران حاضر در وزارت بهداشت و ... از سمت خود استعفا دادند اما در طرف دیگر که عمده این افراد جزو نیروهای وزارت کشوری هستند و در حد معاون وزیر و استاندار نیز در میانشان قرار دارند حاضر به استعفا نشدند و بر این باورند که نظر دیوان محاسبات اشتباه است و این موضوع را به دیوان عدالت بردند که در آنجا در حال بررسی است. به همین دلیل نیز ما امکان برگزاری جلسات شورای عالی هلال احمر را از دست دادیم و تا زمانی که حکم دیوان عدالت نیاید ما نمی توانیم این جلسات را برگزار کنیم.

ارسال ۱/۵ میلیون دوز واکسن کرونا به استان سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به وضعیت پیش آمده در استان سیستان و بلوچستان در پی شیوع کرونا گفت: بنده شخصا به این استان سفر داشتم و در این سفر قرارگاه مبارزه با کرونا را نیز در این استان راه اندازی کردم این قرارگاه عملیاتی دارای ۲۰ مرکز است که با مشارکت خیریه ها و تشکل های اجتماعی هر روزه ملزومات بهداشتی را در شهرستان های مختلف توزیع می کند. هدف از این قرارگاه ابتدا پیشگیری از ابتلا به کرونا و همچنین در صورت ابتلا شناسایی سریع و ارائه مطلوب خدمات درمانی است.

قوسیان با بیان اینکه یک و نیم میلیون دوز واکسن کرونا به استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است گفت: اقدامات ما در این استان همچنان ادامه دارد. یکی از اقلام حیاتی کپسول اکسیژن بود که ما طی یک مرحله ۵۰۰ کپسول اکسیژن را به این استان ارسال کردیم و در چهار بیمارستان توزیع شد.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر بیش از یک میلیون ماسک سه لایه نیز در سیستان و بلوچستان توزیع شده است و علاوه بر آن روزانه نیز بسته های بهداشتی در میان ساکنان توزیع می شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره اجرای طرح نذر آب ۴ نیز گفت: اجرای چهارمین مرحله از طرح نذر آب با شرایط پیش آمده در استان سیستان و بلوچستان همراه شد. البته طرح نذر آب مختص به استان سیستان و بلوچستان نیست و علاوه بر این استان در سه استان خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان نیز اجرا می شد.

قوسیان با بیان اینکه در این طرح هر یک از این چهار استان دارای دو استان پشتیبان هستند، گفت: جمعیت هلال احمر این استان ها ملزم به حمایت و تهیه زیرساخت ها برای اجرای طرح نذر آب است.

وی درباره جزئیات طرح نذر آب گفت: فراهم کردم زیرساخت ها برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم توزیع آب در میان ساکنان مناطق دارای تنش آبی و ارتقای بهداشت از جمله اهداف اصلی این طرح بود. البته اقدامات دیگری نیز با کمک خیرین در حاشیه این طرح نیز انجام شد که از جمله آن می توان به بررسی سلامت ساکنان این مناطق اشاره کرد. همچنین با کمک خیرین در یکی از روستاها که مدتی قبل کلیپی نیز از آن پخش شد چندین دستگاه کولر آبی نیز خریداری شده و در کنار تامین آب ،این کولرها نیز برای جلوگیری از گرمازدگی در میان ساکنان توزیع و نصب شد.

ایجاد اردوگاه مرزی در سه استان شرقی

قوسیان درباره اسکان پناهجویان افغان نیز گفت: اردوگاه مهاجران افغانستانی در سه استان شرقی و در نقطه صفر مرزی به زودی فعال شده و ما امیدواریم که با کمک سازمان های بین المللی بتوانیم این روند را انجام دهیم.


انتهای پیام

۱۴۰۰/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...