نسخه چاپی

سیدعلی یزدیخواه در گفت‌وگو با نما مطرح كرد:

افزایش مبادلات اقتصادی؛ دستاورد سفر رئیسی به مسكو

عکس خبري -افزايش  مبادلات اقتصادي؛ دستاورد سفر رئيسي به مسکو

نماینده «مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی گفت:حضور آیت‌الله رئیسی و هیئت بلندپایه ایرانی در سفر به روسیه، نشان از عزم جدی و اراده بالای مقامات مسئول كشور ما در همگرایی با قدرت‌های ضد استكباری دارد.

سیدعلی یزدیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به دستاورد‌های سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه و قرارداد‌های فی مابین با این کشور اظهار داشت: حضور آیت‌الله رئیسی و هیئت بلندپایه ایرانی در سفر به روسیه، نشان از عزم جدی و اراده بالای مقامات مسئول کشور ما در همگرایی با قدرت‌های ضد استکباری دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی روسیه، بیان داشت: حجم صادرات و واردات روسیه به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد و متاسفانه ایران سهم ناچیزی در این بخش به خود اختصاص داده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با وجود توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران تبادلات اقتصادی ایران و روسیه به ۳ میلیارد دلار در سال می‌رسد تاکید کرد: امیدواریم با حضور این هیئت در روسیه و امضای تفاهم نامه‌های همکاری نسبت به شکوفا کردن اقتصاد اقدام شود.

این نماینده مجلس با اشاره به نگاه دولت به شرق و همکاری با کشور‌های چین و روسیه و عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های بیان داشت: از این رو امیدواریم هر چه بیشتر تحریم‌های ضدبشری غرب علیه ملت ایران خنثی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: کشور ما الویت‌های سرمایه گذاری خوبی برای سرمایه گذاران خارجی دارد به ویژه در حوزه ترانزیت و حمل و نقل تا این کشورها بتوانند کالاهایشان را به سرعت صادر و وارد کنند حتما این موارد و همکاری ها باعث می‌شود که ما هم از این ظرفیت‌ها به درستی بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه ایران اهتمام جدی برای همکاری با کشور‌های روسیه و چین دارد، اظهار داشت: همچنین با توجه به همکاری‌های سیاسی و دفاعی که ما با روس‌ها در پرونده سوریه داشتیم حتماً این قبیل همکاری‌ها هم منجر به گشایش‌های خوبی در حوزه‌هایی نظیر صادرات محصولات کشاورزی، ترانزیت و حوزه نفت و گاز خواهد شد.

۱۴۰۰/۱۱/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...