نسخه چاپی

رسانه ها درباره سفر رئیسی به مسكو چه نوشتند؟

سفر رئیس‌جمهور زیر ذره‌بین رسانه‌های خارجی

عکس خبري -سفر رئيس‌جمهور زير ذره‌بين رسانه‌هاي خارجي

سفر رئیس جمهور به روسیه آن هم در زمستان سرد 400؛ موجب داغ شدن تنور رسانه ها شد

نفیسه زارعی- سفر رئیس جمهور به روسیه آن هم در زمستان سرد 400؛ موجب داغ شدن تنور رسانه ها شد:


 *نگرانی رسانه‌های آمریکایی از یک رابطه

 خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره دیدار ولادیمیر پوتین با آیت الله رئیسی نوشت: در آغاز گفتگوها، پوتین به رئیسی گفت که علاقمند به گفتگو در مورد نگرانی‌های مشترک روسیه و ایران در مورد وضعیت افغانستان است، آسوشیتدپرس با ابراز نگرانی از این دیدار آن را معادله‌ای برای تغییر قدرت جهان دانست.

تارنمای روزنامه واشنگتن تایمز هم نوشت: پوتین با همتای ایرانی خود دیدار کرد و مسکو سعی کرده است در روابط خود با ایران و اسرائیل تعادل ایجاد کند و روابط با آنها را گسترش دهدT روسیه همچنین به طور فعال در گفتگوهای بین‌المللی با هدف احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران با قدرت های جهانی حضور داشته است. این روزنامه از نقش مسکو در توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های علیه ایران نیز نوشت.

شبکه خبری ای بی سی نیوز نیز در مطلبی مشابه به سفر آیت الله رئیسی به روسیه پرداخت و اعلام کرد که هر دو طرف بر گسترش روابط دو جانبه تاکید کردند.
روزنامه نیویورک تایمز نیز درباره دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه نوشت: این دیدار نمایش وحدت دو کشور در مقابل آمریکا بود. رئیس جمهوری ایران در دیدار با پوتین در روز چهارشنبه به همتای روس خود یادآوری کرد که تهران در ۴۰ سال گذشته در مقابل آمریکا ایستادگی کرده است، رئیس جمهوری ایران همچنین در یک نطق تلویزیونی گفت اکنون که رویارویی روسیه با آمریکا عمیق تر شده است دو کشور باید با همکاری بیشتری قدرت را از آمریکا بگیرند.


 * رسانه‌های عربی؛ از سوگیری سعودی تا تضمین امنیت

 رسانه‌های عربی نیز دیدار تهران، مسکو را زیر ذره‌بین خبری خود قرار دادند؛ شبکه سعودی العربیه در این باره نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران عازم مسکو شد و با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود دیدار خواهد کرد، این شبکه سعودی ادامه داد: رئیسی معتقد است که این سفر نقطه تحولی در روابط دوجانبه ایران و روسیه ایجاد خواهد کرد.

شبکه المیادین هم با تیتر رئیسی در مسکو نوشت: سفر در چارچوب گسترش دیپلماسی با کشورهای همجوار است. این شبکه لبنانی با اشاره به اینکه رئیس جمهور ایران در این سفر با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود دیدار خواهد کرد به اظهارت سید ابراهیم رئیسی پیش از ترک تهران به مقصد مسکو پرداخت.

پایگاه خبری العهد نیز با پوشش خبر این سفر نوشت: رئیس جمهور ایران در یک سفر رسمی وارد مسکو شد و قرار است در این سفر با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار و گفت وگو کند.

اسپوتنیک عربی و بخش عربی شبکه آر تی نیز ضمن بیان جزئیاتی از برنامه های رئیس جمهور کشورمان به روسیه، نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران برای دیدار با پوتین، همتای روسی خود در یک سفر رسمی وارد مسکو شد.

بخش عربی فرانس ۲۴ با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه نوشت: رئیسی سفر خود به مسکو را نقطه تحولی در روابط ایران و روسیه می‌داند.

پایگاه خبری الشرق هم با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه نوشت: ابراهیم رئیسی تاکید کرد که همکاری ایران با روسیه امنیت منطقه را تضمین می کند.

شبکه المنار نیز ضمن بازتاب این سفر در بخش‌های خبری مختلف خود، در تیتری مشابه به نقل از رئیس جمهور کشورمان نوشت: همکاری ایران و روسیه امنیت منطقه را تضمین می کند.

به هر ترتیب سفر آیت الله رئیسی به مسکو سفری مهم است که می‌تواند معادلات منطقه را تغییر دهد؛ معادلاتی که آمریکا و رسانه‌های وابسته به جریان منتسبش نگران از آن درصدد ایجاد تردید و شکاف نسبت به آن هستند.

۱۴۰۰/۱۱/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...