نسخه چاپی

در ديدار اعضاي مجمع پيروان خط امام و رهبري استان قم

لاریجانی: مشكلات كشور با شعار حل نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه شوراها جایی برای مراجعه مردم برای آباد كردن شهر است، وجود نگاه سیاسی را باعث كاهش كارآمدی شوراها عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی لاريجانی در ديدار اعضاي مجمع پيروان خط امام و رهبري استان قم با بيان اينكه موضوع شوراها واقعا یک موضوع مهم برای آبادانی شهر و استان قم است، اظهار داشت: آنچه که در قانون اساسی و قانون مجلس دیده می‌شود مردم خودشان افرادی را انتخاب می‌کنند که شهر و استان را آباد کنند.

وی تأکید كرد: نگاه سیاسی به موضوع شوراها باعث كاهش کارآمدی آن خواهد شد لذا شوراها به عنوان جایی برای مراجعه مردم برای آباد کردن شهر است.

نماينده مردم قم در مجلس خطاب به اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: این طوری که شما توضیح دادید، هم تنوع افرادی را که انتخاب کردید تنوع خوبی است و هم تخصص‌هایی که دارند واقعا مورد نیاز است.

وی در ادامه به جايگاه مهم قم اشاره كرد و گفت: استان قم هم از نظر مرکزیت تشیع جای پراهمیتی است و هم جایی است که حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید در این جا هستند و عموم مردم می‌خواهند به اینجا مراجعه کنند، پس باید در همین سطح برنامه‌ریزی کرد و باید این جایگاه مورد توجه قرار بگیرد.

لاريجاني با بيان اينكه حرم حضرت معصومه(س) همه را به سوی قم می‌کشد، تصريح كرد: از نظر زیارتی شهر مقدس قم یک رکن ایران محسوب می‌شود و مرکز تشیع است و اینجا واقعا یک شهر پیچیده‌ای شده است و به طور جدي باید برای آن کار کرد.

مشکل آب قم با عنایت مستقیم مقام معظم رهبری حل شد
وي در ادامه به مسئله شيرين شدن آب قم اشاره كرد و افزود: در زمان مسئوليت مهندس رضوی برای آب قم كه یکی از معضلات این شهر قم، تلاش شد تا این مشکل حل شود و فراز و فرودهایی به هر حال داشته ولی الحمد‌الله آب قم امروز شیرین است.

رئيس مجلس با اشاره به اينكه یک مسئله آب قم بیش از بیست ویک سال طول کشید تا حل شود گفت: یک مسئله مهم این بود که برای آبادانی شهر قم احتیاج به یک جهش عظیم باشد و من خیلی تلاش کردم که دوستان برای آب به یک نتیجه‌ای برسند و مشکلاتی هم داشت و با عنایت مستقیم مقام معظم رهبری بود که مشکل آب قم حل شد. ما قدردان ایشان هستیم و ایشان لطف کردند و دستور دادند که تسهیلاتی داده شود و ما تشکر می‌کنیم از ایشان و دوستانی که در قرارگاه سپاه بودند نیز تلاش زیادی را انجام دادند.

طرح مترو و منوریل قم را مرتب پیگیری می‌کنم
لاريجاني در ادامه به گرفتگی‌هایی که برای‌ترافیک قم وجود دارد اشاره كرد و گفت: فکر می‌کنم این طرح حرم تا حرم شانزده - هفده سال روی زمین مانده بود و معضلی بود برای مردم قم و یک طرحی را همین طور گذاشته بودند و مردم نمی‌دانستند که باید چه کار کنند.

وی افزود: به هر حال این راه باز شده و بقیه کار بستگی به زرنگی افراد شورای شهر و شهردار قم دارد تا از آن استفاده کنند و فضای این منطقه را تغییر دهند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه طرح مترو و منوریل را مرتباً در تهران پیگیری می‌کنیم برای اینکه فعال شود، گفت: اخیرا برای مترو هم صحبتی شده تا همتی شود تا تحرک جدی پیدا کند همچنين الحمد‌ا... مسأله انتقال آب از تهران به قم کارهایش دارد انجام می‌شود تا این هم برای بخش صنعتی محقق شود.

مشکلات شهر قم از نظر‌ ترافیکی جدی است
وي در ادامه به ديگر طرح‌هاي مهم استان قم اشاره كرد و اظهار داشت: كارهاي مثبتي برای راه آهن تندرو از اصفهان به قم و تهران در حال انجام است و برای فرودگاه قم نيزکارهای زیادی انجام شده است.

لاريجاني گفت: بالاخره این‌ها کارهایی بود که می‌شد انجام شود و انجام شده است و بعضی کارها نیمه کاره است و باید تکمیل بشود.

وی با بیان اینکه بحث‌های سیاسی باید بیرون از شوراها باشد و اصل مسئله آبادانی باشد، تأکید كرد: باید توجه داشت که هنوز مشکلات شهر قم از نظر‌ترافیکی و همچنین از لحاظ شهری جدی است و شورای آینده شهر قم باید کمر همت ببندد تا یک جهش برای آبادانی این شهر داشته باشد. یعنی باید همت شما آبادانی باشد. یعنی نمای کارتان آبادانی استان قم باشد.

لاريجاني گفت: امیدوارم شما که از اشخاص خوب شهر هستید موفق بشوید اعتماد مردم را کسب کنید و یک دوره‌ای که مسئولیت قبول می‌کنید با این قصد که ام القرای تشیع در حضانت همین امر بتواند یک شهر قابل توجه بشود و مشکلات زائران حل بشود. یک شرایطی به وجود بیاید که از ظرفیت زائرین برای اشتغال مردم استفاده شود.

شعار زیاد دادن بدون عمل مشکلات کشور را حل نمی‌کند
وي با تأکید بر اينكه شعار‌های تند دادن مسئله‌ای را حل نمی‌کند،بيان داشت: واقعا باید با عقلانیت و تدبیر مشکلات حل شود. به این نکته باید توجه کرد شعار زیاد دادن بدون عمل مشکلات کشور را حل نمی‌کند.

رئيس مجلس افزود: حل مشكلات مرد عمل می‌خواهد و ما امیدواریم که شما مورد توجه مردم قم واقع شوید و با قصد آبادانی شهر قم و ایجاد رونق جهت حرکت اقتصادی شهر قم تلاش کنید که مردم ثمره خوبی از شما داشته باشند و برای مردم یادگاری بگذارید و و ما هم در خدمت شماییم و هم دعا و کمکتان می‌کنیم که ان شا‌الله در کار آبادانی قم همت بیشتری داشته باشید.

لاريجاني در پايان گفت: آرزوی توفیق می‌کنیم برای شما و از اینکه در این امر انقلابی شرکت کردید تشکر می‌کنیم و فکر می‌کنیم که برای آینده شهر قم این همت شما مفید باشد.

تلاش برای جبران عقب ماندگی‌های قم
دبیر کل مجمع هماهنگی پیروان خط امام و رهبری استان قم نیز در این دیدار، طی گزارشی از فعالیت و تلاش‌های کمیسیون انتخاب کاندیداهای ائتلاف پیروان امام و رهبری ارائه کرد و گفت: با توجه به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری از 6 ماه قبل شروع به برنامه‌ریزی و شناسایی افراد صالح مورد نیاز برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر کرد و از همه دلسوزان و از اعضای مجمع خواستیم افراد مورد نظرشان را معرفی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی افزود: در این مرحله بیش از 350 نفر معرفی شدند و مجمع با تشکیل کمیسیونی ابتدا اقدام به تدوین معیارهای مورد نیاز کرده سپس به سراغ افراد سرشناس که مورد درخواست قاطبه دلسوزان و مردم بودند رفتیم و تلاش زیادی مصروف اقناع کردن این افراد نمودیم که خیلی توفیق نداشتیم. پس از آن افراد معرفی شده را با معیارهای مورد نظر تطبیق دادیم.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم حدود یکصد نفر از کاندیداهایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند را مورد توجه قرار داده و با آنها مصاحبه و گفتگو شد ودر نهایت پس از یک تلاش چندین ماهه لیست ائتلاف پیروان امام و رهبری با ‌ترکیبی از نیروهای متخصص مورد نیاز و چهره‌های مردمی با هدف تلاش برای تحققق منویات مقام معظم رهبری برای جبران عقب ماندگی‌های شهر قم، کامل شد.

دبیر کل مجمع هماهنگی پیروان خط امام و رهبری در پایان سخنان خود کاندیداهای ائتلاف پیروان امام و رهبری را معرفی کرد.

۱۳۹۲/۳/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...