نسخه چاپی

ریاض، ارسال موشك به مخالفان سوری را آغاز كرد

دولت عربستان در ادامه اقدامات مداخله جویانه‌اش در سوریه از كشورهای جهان اسلام خواست تا مانع هرگونه كمك تسلیحاتی به نظام سوریه شوند. این درحالی است كه ریاض كمك موشكی به مخالفان سوری را آغاز كرده است.

به گزارش نما به نقل از الجزیره، کابینه عربستان در نشست هفتگی خود که به ریاست ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور برگزار شد از کشورهای جهان اسلام خواست تا در برابر تجهیز ارتش سوریه به سلاح و تجهیزات جنگی بایستند و مانع آن شوند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه در کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عربستان مجهز کردن مخالفان سوری به موشک‌های ضد هواپیما را آغاز کرده است.

کابینه عربستان همچنین نسبت به پیامدهای دخالت برخی از کشورها در امور داخلی کشورهای دیگر هشدار داده و اعلام کرد که این مساله به بیشتر شدن ناآرامی‌ها و بی‌ثباتی در منطقه می‌انجامد.

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که حاضران در این نشست از کشورهای جهان اسلام خواستند تا در برابر روند کمک تسلیحاتی به نظام سوریه ایستادگی کنند تا بدین وسیله ملت سوریه را حمایت کرده باشند.

یک منبع در عربستان اعلام کرد که کابینه این کشور در نشست هفتگی خود پیامدهای حوادث منطقه و همچنین نتیجه مذاکرات بین‌المللی در این خصوص به ویژه مساله اقدامات ناقض حقوق بشر در سوریه را مورد بررسی قرار داد.

این در حالی است که مجله اشپیگل آلمان اخیرا در خبری به نقل از یک منبع آگاه فاش کرد: عربستان در صدد است به مخالفان سوریه موشک‌های ضد هواپیما بدهد.

این مجله به نقل از یک گزارش محرمانه از سازمان اطلاعات آلمان گزارش داد: عربستان مساله ارسال موشک‌های زمین به هوا از نوع دوش پرتاب که ساخت اروپا است به مخالفان سوریه را در دست بررسی دارد که این موشک‌ها قادرند هواپیماهایی که در ارتفاعات کم در پرواز می‌کنند از جمله بالگردهای نظامی را هدف قرار دهند.

منابعی در کشورهای حوزه خلیج فارس فاش کردند که ریاض به تازگی ارسال سامانه‌های موشکی ضد هواپیما برای مخالفان سوریه را آغاز کرده است. هنوز هیچ واکنش رسمی از سوی وزارت خارجه عربستان نسبت به این خبر صورت نگرفته است.

۱۳۹۲/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...