نسخه چاپی

رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و ايتاليا تاكيد كرد؛

لزوم پیشگامی ایتالیا در رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران در زمینه دارو

سفیر ایتالیا در تهران صبح امروز (سه شنبه) با جواد هروی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران "جان سانتی" سفير ایتالیا در تهران صبح امروز (سه‌شنبه) با جواد هروی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ايتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

جواد هروی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب و دیرینه مناسبات ایران و ایتالیا، بر لزوم گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنی میان دو کشور تاکید کرد و افزود: افزایش ارتباطات دوستانه فیمابین ایران و ایتالیا در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه روابط پارلمانی نقش مهمی در نزدیکی دیدگاههای دو کشور و کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه دارد.

وی در همین راستا بر اهمیت تشکیل گروه دوستی پارلمانی میان مجالس دو کشور در پارلمان ایتالیا تاکید کرد و از آمادگی مجلس شورای اسلامی به ویژه گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا برای حمایت از گسترش مناسبات دوستانه سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور خبر داد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا در بخش دیگری از سخنان خود با ناعادلانه خواندن تحریم‌های غرب علیه کشورمان به ویژه در عرصه‌ی دارو و درمان، خواستار رفع آن و پیشگامی ایتالیا در این زمینه شد.

نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با توجه به افزایش جمعیت دانشگاهیان و بالا رفتن حجم تحقیقات علمی در سالهای اخیر به قطب علمی و دانشگاهی در منطقه مبدل شده است، خواستار استفاده از ظرفیتهای دو کشور در زمینه تبادل استاد و دانشجو و گسترش همکاری میان مراکز دانشگاهی معتبر ایران و ایتالیا گردید.

"جان سانتی" سفیر ایتالیا در تهران نیز در همین دیدار با تبریک برگزاری موفقیت آمیز و پرشور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ایران، نسبت به آغاز دوران جدید و پرثمر در روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وی با اشاره به تاثیر فراوان مناسبات پارلمانی در تامین منافع دو کشور خواستار گسترش ارتباط میان پارلمانهای ایتالیا و ایران و تبادل هیاتهای پارلمانی به ویژه میان گروههای دوستی پارلمانی دو کشور شد.

سفیر ایتالیا در تهران در پایان این دیدار با مثبت خواندن دورنمای روابط دو کشور، خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی از توسعه همکاری‌های دوستانه فیمابین ایران و ایتالیا در همه‌ی عرصه‌ها شد.

۱۳۹۲/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...