نسخه چاپی

موضع‌گیری دوگانه و مغرضانه رسانه‌های تركیه علیه ایران

هشدار ایران درباره جلوگیری از ریخته شدن خون مسلمانان در راستای خدمت به منافع آمریكا در منطقه، با واكنش جانبدارانه برخی رسانه‌های تركیه روبرو شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، این روزها و در شرایطی که منطقه شاهد تحولات بسیار سریع و گسترده‌ای بوده و قدرت‌های غربی به سرکردگی آمریکا برای رسیدن به امیال و اهداف خود از هرگونه خونریزی و کشتار مسلمانان به دست یکدیگر دریغ نمی‌کنند، هشدار ایران درباره جلوگیری از ریخته شدن خون مسلمانان در راستای خدمت به منافع آمریکا در منطقه با واکنش جانبدارانه برخی رسانه‌های ترکیه روبرو شده است.

در حالی که این رسانه‌های معلوم الحال هشدار برادرانه و خیرخواهانه ایران را به صورت «تهدید» تلقی کرده و با تیترهای ناشایست نسبت به انعکاس آن اقدام می کنند، همین رسانه ها خبر عزیمت سفیر آمریکا در ترکیه به کوه آرارات و تبلیغات سیاسی وی را با آب و تاب فراوان منعکس کرده و موضع گیری دوگانه و مغرضانه خود را در قبال ایران و آمریکا نشان دادند.

هر چند که محافل رسانه‌ای و سیاسی منطقه در دوران اخیر شاهد رفتار دوگانه این قبیل رسانه های ترکیه ای در قبال تحولات منطقه هستند و از این منظر این رسانه ها آزمون بسیار بدی را پشت سر می گذارند.

در واقع این روزها و در حالی که برخی رژیم‌های دیکتاتور منطقه که منافع کشورشان را فدای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌کنند، یکی پس از دیگری در مقابل اراده ملت‌هایشان سقوط می کنند، آمریکا و غرب نیز در تلاش برای به انحراف کشاندن روند بیداری اسلامی در منطقه بوده و در این روند کسانی که به اهداف آمریکا خدمت می کنند از سوی رسانه های معلوم الحال ترکیه «مسلمان خوب» و آنهایی که در مقابل آمریکا قد علم کرده و بازی های این کشور و غرب در قبال منطقه را به هم می زنند، «مسلمان بد» نامیده می‌شوند.

امروز کسانی که پیش از این هشدارهای داده شده درباره مداخله خارجی در وقایع سوریه و بی‌فایده بودن چنین مداخله‌ای برای هیچکس را نادیده گرفته بودند، اینک به دنبال راهی برای خروج از این ورطه بوده و در کنار آن از تحولات مصر ابراز نگرانی می کنند.

در حالی که آمریکا به دلیل تحولات جاری در مصر مجبور به سکوت در مقابل کودتای نظامی رخ داده در این کشور شده، کسانی که از این وقایع درس لازم را نگرفته اند، هنوز هم در ارتکاب اشتباهی که در قبال سوریه کرده اند، در روند تحولات مصر اصرار می ورزند.

برخی رسانه های ترکیه که هشدار برادرانه آقای «نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص بروز بحران در ترکیه در صورت ادامه حمایت از اخوان‌المسلمین مصر را به صورت تهدید امنیت ملی ترکیه منعکس می‌کنند، در مورد کتمان مداخلات آمریکا در تحولات منطقه و اینکه این مداخلات صرفاً به سود رژیم صهیونیستی و علیه منافع مسلمانان است، مصر هستند، آن هم در شرایطی که به خوبی می دانند این مداخلات تاوان سنگینی برای مسلمانان در بردارد.

در حالی که اظهارات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در این رسانه ها با تیتر «اظهارات تهدیدآمیز ایران علیه ترکیه» منعکس می شود، همین رسانه ها نیازی به طرح این سوال که سفیر آمریکا در کوه های آرارات چه می کند؟ احساس نمی کنند، ولی اظهارات دلسوزانه نماینده مجلس ایران را به عنوان تهدیدی علیه ترکیه عنوان می کنند.

در صورتی که حضور سفیر آمریکا در کوه آرارات در این روزها که دولت آنکارا در تلاش برای حل مسئله کردها و پ ک ک روند صلح را آغاز کرده، به منزله پیامی در راستای حمایت از پ ک ک و توهین به دولت ترکیه محسوب می شود.

۱۳۹۲/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...