نسخه چاپی

افشاگری شیطنت عباس علیه حماس

به گزارش نما به نقل از ایسنا، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که این جنبش صدها سند مهم درباره دست داشتن مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در شایعه پردازی و دروغ پراکنی رسانه‌های مصری علیه این جنبش در اختیار دارد.

دکتر صلاح بردویل، یکی از رهبران حماس در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی روزنامه الرساله خاطرنشان کرد: ما به حجم عظیمی از اسناد مربوط به اخبار منتشر شده در رسانه‌های مصری علیه جنبش حماس دست یافته‌ایم و می‌دانیم که منبع این اخبار کجاست و این شایعات چطور ساخته و پرداخته شده و در اختیار مطبوعات مصری قرار می‌گیرند.

بردویل تصریح کرد که محمود عباس خود شخصا سرکرده جریانی است که سعی در تخریب وجهه حماس را دارند و طیب عبدالرحیم دبیر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات کرانه باختری نیز دستیاران او هستند و لانه جاسوسی آنها در قاهره زیر نظر دکتر جواد حرازین اداره می‌شود و برخی افراد مانند بشیر ابو حطب، احمد منصور دگمش و برکات فرا سفیر تشکیلات رام الله در قاهره نیز در آن فعالیت دارند.

وی همچنین از طرح کامل تهیه شده علیه جنبش حماس خبر داد و گفت: ما اخیرا یکی از صدها سند مهم مربوط به دست داشتن تشکیلات رام الله در تحریک علیه جنبش حماس را منتشر کردیم.

این رهبر جنبش حماس تاکید کرد که سفر عباس به قاهره و دیدار وی با عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر نیز در راستای تحریک دولت مصر به متهم کردن جنبش حماس در حادثه کشته شدن 16 سرباز مصری در صحرای سیناء صورت می‌گیرد و عباس برخی اسناد جعلی در این رابطه را با خود به مصر برده است.

وی با اشاره به تشدید جنگ تبلیغاتی علیه جنبش حماس پس از اعلام موافقت عباس با بازگشت بر سر میز مذاکرات سازش تصریح کرد: عباس قصد دارد تمامی مخالفان سازش را از سر راه خود بردارد و می‌داند که مهمترین مخالف خود در این راه جنبش حماس است و از همین رو سعی در ضربه زدن به این جنبش با شایعه پراکنی و دروغ پردازی و تخریب وجهه آن در مصر را دارد تا با خیال راحت بتواند راه "نابودی مساله فلسطین" را به سرانجام برساند.

در این راستا یک روزنامه مصری در تایید ادعاهای قبلی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" مبنی بر دست داشتن جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین در راه اندازی جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه حماس در رسانه‌های مصری اعلام کرد که محمود عباس در دیدار با مقامات مصری، اسنادی درباره جنبش حماس به آنها تحویل داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه الدستور مصر خاطرنشان کرد که عباس به عنوان رئیس تشکیلات رام الله در دیدار با مقامات مصری اسنادی در ارتباط با دست داشتن جنبش حماس در حوادث مصر به آنها تحویل داد.

روزنامه الدستور این خبر را به نقل از یک مقام بلندپایه مصری آورده است که در گفت‌وگو با این روزنامه تاکید کرده است: تشکیلات خودگردان فلسطین و در راس آن محمود عباس شواهد و گزارش‌های مکتوبی درباره فعالیت جنبش حماس و به ویژه گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی این جنبش در شبه جزیره سیناء به مقامات مصری تحویل دادند.

این مسئول مصری خاطرنشان کرده است که گزارش‌های منتشر شده حاکی از این است که گردان‌های قسام از محمد مرسی و طرفداران وی در میدان رابعة العدویه حمایت می‌کردند.

وی افزود: عباس همچنین فهرستی از اسامی فرماندهان گردان‌های قسام را به مقامات مصری تحویل داده و مدعی دست داشتن آنها در عملیات تروریستی و همکاری آنها با گروه‌های جهادی در منطقه سیناء برای ضربه زدن به امنیت ملی مصر شده است.

به گفته این مسئول مصری، عباس وعده داده است که در صورت دریافت اخبار و اطلاعات جدید در این زمینه، آنها را در اختیار مراجع ذیربط مصری قرار خواهد داد چرا که وی اهتمام ویژه‌ای به امنیت ملی مصر دارد.

جنبش حماس قبل از این نیز اسنادی دال بر تحریک تشکیلات خودگردان فلسطین علیه جنبش حماس و ارائه گزارش‌های دروغ و بی‌پایه و اساس از سوی آن به مراجع مصری به منظور تخریب وجهه این جنبش در میان افکار عمومی جامعه مصر منتشر کرده بود و این سند رسانه‌های مصری بر صحت ادعاهای آن مهر تایید می‌زند.

۱۳۹۲/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...