نسخه چاپی

چهارقلوهای ایلام شب ها گرسنه میخوابند

چهار قلوهای ایلامی به سبب بالا بودن هزینه زندگی و كمبود شیرخشك شب ها گرسنه سر بر بالین می گذارند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، نوزدان ایلامی كه در این شب ها و روزهای گرم تابستان در حالیكه تنها ۳۷ روز از تولد آنان می گذرد در كنار یكدیگر قرار گرفته اند تا تنهایی را حس نكنند.

پدر با چشمانی پر از حسرت و امید به نوزادانش نگاه می كند،‌ بیشتر شب ها نمی خوابد تا صبح بیدار است و با اضطراب و دلهره شب را به روز می رساند و می گوید كه در این مدت به سبب پیگیری رفع مشكلات این نوزادان هفت كیلوگرم وزن كم كرده است.

وی با بیان اینكه خدا را شاكرم كه چهار دسته گل به من هدیه داده است می گوید: تك تك روزها برایم خاطره ای است كه با وجود تلخی و شیرینی اما زیبا و خاطره انگیز است.

دیدن چهار قلوهایی زیبا و دوست داشتنی كه دو پسر به نام های آیدین و آرمین و دخترها آوین و آذین نام دارند، حال و هوای خاصی دارد.

شهاب هوشمندفر پدر ۳۴ ساله این نوزادان در گفت گو با پانا می گوید: نوزادان چهار قلو تنها ۳۷ روز از تولد آنان می گذرد و مراقبت از آنان به صورت همزمان كاری دشوار است.

وی می گوید: تنها چند قوطی شیرخشك از استان های همجوار در روزهای گذشته با رنج و دشواری تامین كرده كه جوابگوی نیاز آنان نیست.

وی اظهار كرد: بعضی شب ها به سبب كمبود شیر خشك به ناچار به نوزادانش قنداغ داده است.
وی كه خود را بیكار و مستاجر معرفی می كند می گوید: با توجه به بالا بودن هزینه نوزادان، فشارهای زیادی را برای تامین مخارج تحمل می كند.

هوشمندفر افزود: در روزهای گذشته چندین قوطی شیر خشك با قیمت بالاتر از (۲۰ هزار تومان) از استان های همجوار تامین كرده اما فقط جوابگوی چندین روز نوزادان است.دوی به دیگر هزینه های تامین پوشك، پوشاك و اسباب نوزادان اشاره كرد و گفت: تامین مایحتاج و نیاز این نوزادان در شرایط كنونی سرسام آور است.

هوشمندفر از مسوولان استانی و كشوری خواست برای رفع مشكل چهار قلوهای ایلامی چاره اندیشی كنند.

پدر می گوید در حالیكه مدام صدای گریه بچه هایش در گوش هایش می پیچد اما همواره امیدوار است كه بتواند زندگی مطلوبی را برای نوزادانش فراهم كند.

در روزهای گذشته انعكاس گسترده خبر تولد پنج قلوهای مشهدی در رسانه ها با اقدام به موقع ریاست محترم جمهور برای رسیدگی ویژه به خانواده آنان روبرو شد.

دكتر روحانی در اقدامی تحسین برانگیز با اعطای یك واحد مسكن مهر به زوج مشهدی موافقت كردند.
اكنون نیز والدین چهارقلوهای ایلامی با توجه به مشكلات عدیده اقتصادی و هزینه بالای نگهداری فرزندان خود منتظر كمك فوری مسوولان و بویژه رییس جمهور محترم هستند، تا با عنایت خود و اعطا تسهیلات بخشی از هزینه های تربیت این نوزادان شیرخوار را تامین كنند.

۱۳۹۲/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...