نسخه چاپی

توقف پخش سریال های تركیه ای در مصر

شماری از شبكه های ماهواره ای خصوصی در مصر در اعتراض به دخالت تركیه در امور داخلی كشورشان، پخش سریال های تركیه ای را متوقف كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، شبکه های مصری "القاهره"، "الناس"، "النهار" و "الحیاه" در اعتراض به "دخالت دولت ترکیه در امور داخلی مصر" پخش سریال های ترکیه ای را متوقف کردند.
دولت مصر، همچنین در اعتراض به موضع ترکیه مبنی بر "کودتا" دانستن برکناری "محمد مرسی" از ریاست جمهوری و حمایت از "مشروعیت" وی، رزمایش دریایی مشترک با دولت آنکارا را که قرار بود در اکتبر آینده برگزار شود، لغو کرد و سفیر خود را برای مشورت فراخواند. این اقدام دولت مصر با پاسخ مشابه ترکیه و فراخواندن سفیر آن کشور از قاهره مواجه شد.

"طارق نور" مالک شبکه های "القاهره" و "الناس" گفت: شماری از شبکه های ماهواره ای از جمله شبکه های "القاهره"، "الناس"، "النهار" و "الحیاه" پخش سریال های ترکیه ای را متوقف کردند. همچنین با مالک شبکه "CBC" با هدف تأکید بر نارضایتی مردم مصر از موضع ترکیه درباره حوادث کشورشان و حمایت این کشور از "گروههای تروریستی" رایزنی شد.

وی افزود: از ابتدا توافقی میان شبکه های پر بیننده مصری برای توقف پخش سریال های ترکیه ای صورت نگرفته بود، بلکه زمانی که برخی شبکه ها، چنین تصمیمی گرفتند این امر مورد استقبال قرار گرفت.

طارق نور خاطرنشان کرد: شبکه های ماهواره ای خصوصی مصری، میلیون ها جنیه (واحد پول مصر) برای خرید سریال های ترکیه ای پرداخت کرده اند که هزینه خرید برخی از آنها به 10 تا 30 میلیون جنیه می رسد.

مالک شبکه های "القاهره" و "الناس" تأکید کرد: زیان شبکه های مذکور به میلیون ها جنیه می رسد و ممکن است هر شبکه حدود 100 الی 150 میلیون جنیه زیان ببیند. اما این مبلغ با زیانی که به خاطر "حمایت ترکیه از تروریسم" به مصر وارد می شود، قابل مقایسه نیست.

۱۳۹۲/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...