نسخه چاپی

مناظره ۲ اصولگرا در برابر ۳ اصلاح‌طلب

سومین مناظره تلویزیونی كه با حضور ۵ مرد از اهالی رسانه در غیاب معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد، به مناظره‌ اصلاح‌طلبان در برابر اصولگرایان تبدیل شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سومین مناظره تلویزیونی با عنوان مناظره عملکرد مطبوعات در ایران با حضور محمدکاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت و دبیر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی، محمدرضا راه‌چمنی سرپرست روزنامه همبستگی و دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی، سیدمحمد صفی‌زاده مدیر مسئول روزنامه ابرار و بنیانگذار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری و مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری و سیدنظام الدین موسوی دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و مدیر مسئول سابق روزنامه جوان و مدیرعامل خبرگزاری فارس رأس ساعت ۱۶:۳۲ دقیقه در استودیو شماره ۱۱ ساختمان تولید سیما برگزار شد.

این مناظره که با عدم حضور محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم همراه بود به مناظره‌ای با نسبت به ۲ بر ۳ تبدیل شد، بدین صورت که آقایان موسوی و انبارلویی به عنوان سخنگویان جریان اصولگرا و راه‌چمنی، صفی‌زاده و کواکبیان نیز به عنوان سخنگویان جریان اصلاح‌طلب حضور داشتند. این مناظره با حاشیه‌هایی همراه بود که در زیر می‌آیند.

* شروع برنامه با دو دقیقه تأخیر همراه بود.

* مسئولیت آقای راه‌چمنی به طور اشتباه در تیزر تبلیغاتی برنامه‌ پخش شد که با تذکر اطرافیان راه‌چمنی این مشکل برطرف نشد به طوری که در ۵ دقیقه اولی که اختصاص به راه‌چمنی داشت وی لحظاتی را به معرفی خود اختصاص داد. مسئولیت وی به جای آنکه سرپرست روزنامه همبستگی، صاحب امتیار روزنامه اسرار و دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی درج شود به اشتباه صاحب امتیاز روزنامه همبستگی و دبیر کل حزب همبستگی اعلام شد.

* در ۵ دقیقه اول که هر کدام از مهمانان اختصاص داده شد انبارلویی تنها سخنرانی بود که حتی ۴۵ ثانیه از وقت سخنرانی خود را اضافه آورد.

* در ابتدای مناظره حیدری مجری برنامه با گفتن این مطلب که محمدزاده در سمت معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابقا شد مورد اعتراض صفی‌زاده قرار گرفت که این مطلب را به عنوان تبلیغ تلقی می‌کرد.

* کواکبیان در قسمتی از مناظره به انبارلویی گفت: شما حرفهای احمدی‌نژادی می‌زنید و با صدای بلند گفت احمدی‌نژاد رفت! که خنده حضار را به دنبال داشت.

* محمدکاظم انبارلویی در آخرین لحظات مناظره اول تذکر داد که بهتر است به هر بهانه‌ای به احمدی‌نژاد بد و بیراه نگویید.

* در پایان دور اول مناظره، صفی‌زاده تقاضای صحبت داشت که مجری گفت فقط یک دقیقه وقت دارید اما وی با اظهار این مطلب که صحبتم در یک دقیقه تمام نمی‌شود مطالب خود را ادا کرد.

* در قسمت سؤال‌های مردمی، کواکبیان در پاسخ به این سؤال که تیراژ روزنامه‌اش چه مقدار است، تیراژ را ناموس خود دانست.

* انبارلویی در پاسخ به حیدری درباره تیراژ روزنامه رسالت خود را بازنشسته روزنامه رسالت دانست و افزود: من یک نویسنده آزاد هستم.

* راه‌چمنی کم صحبت‌ترین فرد مناظره امروز بود.

برای قسمت دوم مناظره بین میهمانان رأی‌گیری شد که انبارلویی و کواکبیان برای نشستن روی دو صندلی قرمز مخصوص مناظره انتخاب شدند که این بار دو لیوان آب سرد به جای شربت برای نوشیدنشان اختصاص داده شد.

از نکات بارز مناظره دوم خش و بش ابتدایی کواکبیان و انبارلویی با هم بود که این طور وانمود می‌شد که مناظره جو آرامی خواهد داشت.

* در هنگام مناظره همواره صدای کواکبیان بلند بود اما انبارلویی با آرامش به سؤالات پاسخ می‌داد.

۱۳۹۲/۶/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...