نسخه چاپی

موضع گیری مطهری علیه هاشمی

در حالی كه هاشمی رفسنجانی صدای منتسب به خودش را جعلی عنوان كرده بود علی مطهری تاكید می كند كه آقای هاشمی این حرف را زده و این فیلم نمی تواند ساختگی باشد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا؛ در تازه‌ترین واکنش‌ها به اظهارات اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی در خصوص حمله احتمالی آمریکا به سوریه، علی مطهری نماینده تهران در مجلس گفته که اظهارات رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام به معنی حمایت از حمله آمریکا نیست.



او تاکید کرده است که به نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، اما اظهارات ایشان به معنی حمایت از حمله آمریکا به سوریه نیست.




مطهری گفت: درست است که روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت اظهارات منتسب به هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرده؛ اما فیلم اظهارات ایشان وجود دارد، من خودم این فیلم را دیدم، قاعدتا آن فیلم نمی‌تواند ساختگی باشد.



به نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و نظرش همین است و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، لابد ایشان مصلحت را در این می‌بیند که به نظر من باید از ایشان توضیح خواسته شود و ایشان صریحا موضوع را توضیح دهند.



این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد: برخی می‌خواهند بگویند که اظهارات ایشان نوعی همکاری با آمریکا است، در حالی که این طور نیست.



مطهری ادامه داد: ممکن است ایشان اطلاعات، اخبار و اسنادی داشته باشد که به این نقطه رسیده که دولت سوریه حمله شیمیایی کرده اگر این طور است ایشان می‌خواهد بگوید که ایران و انقلاب اسلامی بیش از حد مایه نگذارد و می‌خواهد از این موضوع جلوگیری کند، شاید ایشان چنین هدفی دارد، اینها باید روشن شود.



اکبر هاشمی رفسنجانی در جریان سفر خود به یکی از شهرهای استان‌های شمالی کشور در خصوص حمله احتمالی آمریکا به سوریه به مواردی اشاره کرده که با واکنش‌های بسیاری همراه شده است. برخی، اظهارات هاشمی را نوعی دفاع از حمله آمریکا به سوریه می‌دانند و برخی دیگر از مسوولان و فعالان سیاسی خلاف جبهه مقابل معنی اظهارات هاشمی را تنها نقل واقعیت امروز سوریه عنوان می‌کنند.




نقطه مقابل علی مطهری در حمایت از هاشمی رفسنجانی اظهارات علیرضا زاکانی قرار دارد که هاشمی رفسنجانی را به خلاف گویی متهم کرده است.



وی در این خصوص گفت: صوتی منتسب به آقای هاشمی منتشر شده است که حرف‌های نادرست و خطرناکی را درخود دارد یا ساختگی و جعلی است که در صورت اثبات آن همه ما خوشحال خواهیم شد.



زاکانی در مورد حالت دومی که متصور شد، گفت: اگر این صوت واقعی باشد سه صورت دارد یا بنا بر تضعیف جبهه اسلام علیه استکبار است یا اینکه اطلاعات غلط به آقای هاشمی دا‌دند و برداشت او از موضوع غلط است که من این دو احتمال آخر را معقول‌تر می‌دانم؛ چرا که آقای هاشمی در این مورد سابقه داشته‌اند. اما خبرگزاری مهر گزارش داده امام جمعه اصفهان در نقل قولی از آیت‌الله هاشمی گفته که رییس مجمع تشخیص مصلحت در دیداری تاکید کرده چنین اظهاراتی را مطرح نکرده است.



۱۳۹۲/۶/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...