نسخه چاپی

تظاهرات مخالفان جنگ مقابل كاخ سفید

معترضان ضد جنگ مقابل كاخ سفید تظاهرات كردند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ، در حالی که نظرسنجی ها حاکی از آن است که اکثر آمریکایی ها مخالف اقدام نظامی علیه سوریه اند ، عده ای از مخالفان ضد جنگ نیز مقابل کاخ سفید جمع شدند تا پیام خود را ارسال کنند.
روز شنبه ، حدود دویست مخالف جنگ سوریه مقابل کاخ سفید جمع شدند و شعار سر دادند :« دست از سر سوریه بردارید» و روی پلاکاردهای آنها نوشته شده بود « به کنگره بگویید به جنگ سوریه نرود».
نظرسنجی رویترز /ایپسوس که این هفته انجام شد، نشان می دهد که پنجاه و شش درصد آمریکایی ها معتقدند واشنگتن نباید در سوریه مداخله کند، فقط نوزده درصد از اقدام نظامی حمایت کردند.
نمایندگان کنگره که بعد از تعطیلات تابستانی به واشنگتن بازگشته اند ، می گویند ، بسیاری از مردم حوزه انتخابی شان گفته اند که آمریکا نباید به حمله شیمیایی بیست و یکم اوت پاسخ نظامی دهد. مشاوران دموکرات در کنگره می گویند که نطق برنامه ریزی شده اوباما خطاب به ملت آمریکا که روز سه شنبه خواهد بود و همچنین توضیحات تیم امنیت ملی او در مجلس نمایندگان در روز دوشنبه در تعیین خط مشی بسیاری از نمایندگان نقش اساسی ایفاء خواهد کرد.
یکی از تظاهرکنندگان می گوید:« ابتدا باید به سازمان ملل اجازه دهیم بازرسی های خود را به پایان برساند و همچنین سازمان ملل باید رهبری این حرکت را به دست بگیرد زیرا این یک مشکل جهانی است و مشکل آمریکا نیست.»
کری کمبل یک معترض دیگر می گوید:« مسیر به سمت صلح ، صلح است نه جنگ. در خصوص مسئله تسلیحات شیمیایی نیز باید بگویم که این مسئله ثابت نشده است. بازرسان سازمان ملل هنوز در حال کار روی این قضیه هستند.»
کانداس وولف معترض دیگر نیز گفت که آمریکا باید به مسائل داخلی اش بپردازد و نباید خود را درگیر یک جنگ دیگر کند.« من کاملاً مخالف مداخله نظامی دولت مان هستم. کل منابع کشورمان باید صرف برطرف کردن نیازهای مردم خودمان یعنی بهداشت و آموزش به جای ماجراجویی های نظامی شود.»
معترضان ضد جنگ از مقابل کاخ سفید به طرف ساختمان کنگره حرکت کردند تا از نمایندگان بخواهند به اقدام نظامی علیه سوریه رای منفی بدهند.
اوباما به تازگی از سفر سن پترزبورگ (نشست گروه بیست) بازگشته است. در این نشست توافق گسترده درباره حملات محدود آمریکا به سوریه حاصل نشد.
طبق گزارش سی ان ان ، فقط بیست و پنج سناتور آمریکایی فعلاً موافق حمله نظامی اند ، نوزده نفر مخالفند و بقیه تصمیم نگرفته اند. در مجلس نمایندگان نیز فقط بیست و چهار نفر موافقند و صد و نوزده نفر مخالف حمله اند.

۱۳۹۲/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...