نسخه چاپی

نامه اوباما به امام خامنه ای

الحیات به نقل از منابع دیپلماتیك در تهران اعلام كرد كه باراك اوباما نامه‌ای برای رهبر معظم ایران ارسال كرده است.

به گزارش نما به نقل از نامه، سایت روزنامه الحیات چاپ لندن مدعی شد سلطان قابوس، پادشاه عمان در سفر اخیرش به تهران حامل نامه «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به رهبر معظم انقلاب ایران بوده است.

الحیات در ادامه نوشته است: نامه ای که از سوی پادشاه عمان و از طرف اوباما برای رهبر ایران ارسال شده است بر 4 محور تاکید شده است. نخست ادای احترام واشنگتن به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران است، دوم ابراز آمادگی برای کاهش تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه ایران ، سوم تاکید شدید بر اهمیت تعامل مثبت ایران در گفت‌وگوهای هسته ای با کشورهای گروه 1+5 که بیانگر آمادگی ایران برای جلب اعتماد جامعه بین المللی از طریق برداشتن گام های عملی و در نهایت آمادگی آمریکا برای برقراری مذاکرات مستقیم با ایران است.

منابع دیپلماتیک در تهران تاکید کردند که در این نامه بر تمایل واشنگتن برای «آغاز صفحه جدیدی» با تهران با توجه به پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری تاکید شده است.

بر اساس این گزارش، سلطان قابوس در سفر اخیرش به تهران در این باره با رهبر ایران به گفت‌وگو نشست و مقام معظم رهبری نیز تاکید کرد که آمریکا باید رفتارش را در قبال ایران تغییر دهد.

از سوی دیگر برخی از منابع دیپلماتیک در عراق و نزدیک به «نوری المالکی» نخست وزیر عراق اعلام کردند که وی در سفر اینده به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص روابط تهران و واشنگتن تلاش هایی را صورت خواهد داد.

۱۳۹۲/۶/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...