نسخه چاپی

زمزمه های استیضاح رئیس جمهور

به گزارش سرویس بین الملل جام، سایت رادیو فردا(Radio Farda) در مطلبی پیرامون علت اقدام اوباما در منوط كردن حمله به سوریه، به رای كنگره آمریكا نوشت: «اوباما نه می‌تواند تایید حمله به رژیم بشار را از شورای امنیت سازمان ملل بگیرد و نه از ناتو. او همچنین می‌داند كه بسیاری از هم‌پیمانان اروپایی ایالات متحده و حتی اتحادیه‌ عرب به رغم مخالفت با رژیم بشار نه جنگ را تایید كرده و نه به ائتلاف حمله خواهند پیوست. در این حال اوباما به همراهی نخبگان سیاسی و چهره‌های موثر در افكار عمومی برای تاثیر بر افكار عمومی ایالات متحده كه از جنگ خسته است، نیاز دارد. در طی دو هفته‌ پس از نطق ۳۱ اوت اوباما و نیز در طی مباحث كنگره افكار عمومی استدلال‌های دو طرف را خواهد شنید و اگر كنگره به جنگ رای دهد این به معنای رای اكثریت جامعه‌ آمریكا به آن خواهد بود.»

این سایت وابسته به وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «مخالفان اوباما در ایالات متحده می گویند جنگ در سوریه جنگ ایالات متحده نیست، استفاده از سلاح‌های شیمیایی نباید خط قرمز آمریکا باشد و درگیر شدن ایالات متحده در جنگ در سوریه معیاری برای پیروزی ندارد. آنها می گویند منافع ملی و امنیت ملی ایالات متحده با این جنگ تامین نمی شود و دولت اوباما نتوانسته خلاف آن را نشان دهد؛ نه علت جنگ برای آمریکاییان روشن است و نه تعریف پیروزی آن. اوباما برای آن که جامعه‌ سیاسی و نخبگان و عموم آمریکاییان را در این بحث درگیر کند موضوع را به کنگره ارجاع داده است.»



رادیو فردا افزود: «چند ماهی است که جمهوریخواهان از استیضاح اوباما به خاطر برخی اقدامات اداره‌ مالیات (جستجو در پرونده‌های معافیت‌های مالیاتی گروه مهمانی چای) و عدم موفقیت دولت اوباما در نجات سفیر آمریکا در لیبی و سه همراهش در بنغازی سخن می‌گویند. اعلان جنگ و شروع حمله نیز می تواند یکی از موضوعاتی باشد که کنگره بتواند بر اساس آن رئیس دولت را استیضاح کند. اوباما برای گریز از این خطر برای ریاست جمهوری‌اش طرف امن را گرفته و موضوع را به خود کنگره ارجاع داده است.»



این سایت در پایان نوشت: «در نظر سنجی‌های قبل از حمله‌ شیمیایی، حامیان دخالت نظامی در سوریه چیزی در حدود نه درصد آمریکاییان بودند. حتی اگر پس از حمله‌ شیمیایی این رقم افرایش داشته باشد این رقم اکثریت جامعه را در بر نمی‌گیرد. از این جهت دولت اوباما به بحث از این موضوع در عرصه‌ عمومی و رسانه‌ها نیاز دارد و بهترین راه برای تحقق این امر رجوع به کنگره بود.»

۱۳۹۲/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...