نسخه چاپی

تحلیل دبیركل حزب موتلفه از آزادی زندانیان حوادث سال 88

نبی حبیبی: سفر روحانی به نیویورك فرصتی برای تببین اهداف اصلح‌طلبانه ایران است دبیر كل حزب موتلفه اسلامی از دستور رییس جمهور مبنی بر اجرای بدون افراط و تفریط قانون عفاف و حجاب تقدیر كرد.

به گزارش نما به نقل از نامه، محمد نبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت اظهار داشت: ما طولانی‌ترین جنگ را در قرن بیستم داشتیم. در این جنگ سبک زندگی و فرهنگ مصرف به گونه‌ای بود که توانستیم در برابر ابرقدرتها بایستیم. موفقیت‌ها و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز کنونی مدیون فداکاریهای آن دوران است.


وی با اشاره به راهبرد نرمش قهرمانانه درایام دفاع مقدس بیان داشت: نرمش قهرمانانه در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت هیچگاه از نظرگاه دیپلماسی کشور پنهان نبوده است. نمونه بارز آن پذیرش قطعنامه 598 توسط امام(ره) بود. امام(ره) پس از پذیرش قطعنامه نه تنها لحن موضع‌گیری هایش علیه استکبار جهانی را نرم نکرد بلکه تندتر و قوی تر از گذشته در برابر شرارت های آمریکا و غرب ایستاد. نتیجه این نرمش قهرمانانه بر هم خوردن توازن قوا به نفع جمهوری اسلامی در منطقه بود.

اهم اظهارات دبیرکل حزب موتلفه را بخوانید؛
* نظام از چالشهای سخت و نرم با تکیه به راهبردهای موفقیت‌آمیز امام و رهبری عبور کرده است، امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار وامنیت است. یک نظام سیاسی مستقر با نیروهای مسلح هوشیار، قدرتمند و مردمی فداکار و آماده پذیرش هر هزینه‌ای برای دفاع از کشور با جوانانی پرشور و سرشار از حماسه در ایران در عرصه منطقه و جهان درخشش دارد. طبیعی است هر موضعی که اتخاد می‌شود از موضع قدرت است.

* آزادی برخی از زندانیان را در همین راستا تحلیل کرد، آزادی برخی عناصر فریب خورده در فتنه سال 88 را در همین رابطه باید تحلیل کرد. امیدواریم آنها به اندازه کافی متنبه شده باشند و از همگرایی با دشمن در جنگ نرم تحمیلی پرهیز نمایند.

* از دستور رئیس جمهور نسبت به اجرای بدون افراط و تفریط قانون حجاب و عفاف در کشور تقدیر می کنیم، دولت باید این قانون را از دستگاههای دولتی و وابسته به دولت شروع کند و جامعه نیز باید این قانون را به عنوان یک تکلیف و فریضه دینی و یک قرارداد اجتماعی عمل کنند تا نیازی به برخوردهای انتظامی نباشد و کرامت زنان توسط رعایت این قانون توسط خودشان حفظ شود. ما اجرای همین قانون را بهترین راه برای حل مسائل حجاب در کشور می‌دانیم.

*درباره تغییر لحن آمریکا پس از انتخابات 24 خرداد، استکبار جهانی اکنون اقتدار و امنیت ملی ما را باور کرده و لحن خود را تغییر داده است. طبیعی است دیپلماسی کشور در شرایط کنونی می‌تواند با انعطاف نسبت به تحولات اخیر در جهت حفظ منافع ملی، تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و از این بابت رئیس جمهور از اختیارات کافی برخوردار است. امیدواریم دشمن سر عقل بیاید و بداند کوبیدن بر طبل جنگ در منطقه و طبل تحریم و تهدید علیه ملت ایران مفید نیست.

*سفر اول رئیس جمهور به مقر سازمان ملل یک فرصت برای روشنگری در باره مواضع مقتدرانه ملت ایران است. سفر آقای روحانی به نیویورک فرصتی است که اهداف صلح‌طلبانه ملت ایران در برابر اهداف جنگ طلبانه آمریکا به خوبی تبیین شود. جامعه بین‌الملل امروز بیش از هر زمان به صلح نیازمند است. اغراض کشورهای جنگ طلبانه برای به راه انداختن یک خونریزی جدید مورد قبول جامعه جهانی نیست.

* امروز جهان با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مساله خلع سلاح هسته‌ای و شیمیایی را در دستور کار خود دارد و ساختار سازمان ملل باید به گونه‌ای اصلاح شود که مسیر خلع سلاح هموار گردد.

* تولید علم باید با تکیه بر منابع و ذخایر اندیشمندان داخلی باشد. روزگاری ایران مهد علم در جهان بود. باید به برکت جمهوری اسلامی استعدادهای همه ایرانیان را شکوفا کنیم. بدخواهان می‌خواهند محیط‌های علمی را با اغراض سیاسی و سربازگیری برای احزاب آلوده کنند. لذا حفظ آرامش در محیط‌های علمی برای تولید علم الزامی است.

۱۳۹۲/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...