نسخه چاپی

كاخ سفید: هیات ایرانی پیشنهاد دیدار اوباما با روحانی را رد كرد

مقامات كاخ سفید اعلام كردند كه دیداری بین حسن روحانی رییس‌جمهور ایران و باراك اوباما، رییس‌جمهور آمریكا در روز سه‌شنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل صورت نگرفت.

به گزارش نما، پیش از سفر حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال دیدار روحانی با اوباما رییس‌جمهور آمریکا بالا گرفته بود ولی مقامات دولت آمریکا گفتند که اگرچه طرف آمریکایی پیشنهاد دیدار را داد، هیات ایرانی این پیشنهاد را رد کرد و گفت که انجام این کار در حال حاضر «بسیار پیچیده» است.

به گزارش روزنامه گاردین، یک مقام سازمان ملل در جمع خبرنگارانی که با اوباما همراه بودند، گفت که مقامات دو کشور چندین روز درباره لجستیک «یک دیدار یا برخورد» در سازمان ملل گفت‌وگو کرده بودند، ولی در پایان «انجام این کار برای مقامات ایرانی بیش از حد پیچیده بود».

هیات ایرانی بلافاصله اظهارنظری در این زمینه نکرد، ولی شبکه خبری پرس‌تی‌وی سرو کردن مشروبات الکلی را دلیل شرکت نکردن هیات ایرانی در مراسم ناهار بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد.

کاخ سفید گفت که نشست روز پنج‌شنبه بین جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سایر وزیران خارجه کشورهای عضو ۱+۵ به قوت خود باقی است و هدف از این نشست، از سرگیری مذاکرات درباره برنامه هسته‌یی ایران است.

۱۳۹۲/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...