نسخه چاپی

ساندی تایمز: همكاری موساد و عربستان برای حمله احتمالی به ایران

جدی شدن توافق احتمالی كشورهای 1+5 با ایران و ناامید شدن ریاض و تل آویو از آمریكا در خصوص فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی، موجب شده تا عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به تهران وارد همكاری های نزدیك شوند.

به گزارش نما به نقل از مهر:جدی شدن توافق احتمالی کشورهای 1+5 با ایران و ناامید شدن ریاض و تل آویو از آمریکا در خصوص فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی، موجب شده تا عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به تهران وارد همکاری های نزدیک شوند.

ساندی تایمز در گزارشی می نویسد : موساد (سرویس جاسوسی اسرائیل) و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی عربستان سعودی در حال همکاری بر روی نقشه های احتمالی علیه ایران از جمله حمله به تاسیسات هسته ای این کشور هستند.

این نقشه ها در صورتی که مذاکرات پیش روی کشورهای 1+5 و ایران، نتواند برنامه هسته ای ایران را آنگونه که باید محدود کند به اجرا گذاشته می شوند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، عربستان و رژیم صهیونیستی دارای نگرانی های مشترکی در خصوص ایران هستند که موجب شده این دو در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

ساندی تایمز به نقل از دیپلماتها می نویسد که عربستان سعودی توافق کرده که جنگنده های رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران بتوانند از حریم هوایی این کشور عبور کنند.

علاوه بر این مورد در صورت حمله احتمالی، عربستان با در اختیار گذاشتن هواپیماهای بدون سرنشین، بالگردهای نجات و همچنین هواپیماهای سوخت رسان، رژیم صهیونیستی را در اجرای این حمله یاری می دهد.

بر اساس این گزارش، بدلیل بروز نشانه هایی برای توافق در مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در ژنو، همکاری موساد با عربستان برای آماده کردن نقشه های ضد ایرانی نیز افزایش یافته است.

ساندی تایمز به نقل از یک منبع ناشناس می نویسد : به محض اینکه توافقنامه هسته ای امضا شود گزینه نظامی به روی میز بازمی گردد . عربستان سعودی از این توافق خشمگین بوده و قصد دارد که به اسرائیل هر گونه کمکی را ارائه بدهد.

رژیم صهیونیستی نیز به شدت از این توافق احتمالی خشمگین است و صحبت های هفته های اخیر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم، به خوبی بیانگر شدت عصبانیت تل آویو از این توافق است. از سوی دیگر نتانیاهو آمریکا و فرانسه را نیز در جریان مخالفت خود با این توافق احتمالی قرار داده است.

در همین رابطه نتانیاهو در مصاحبه ای با سی ان ان که قرار است امروز منتشر شود گفته است : برنامه هسته ای ایران یک تهدید مستقیم برای بقای اسرائیل است.

این در حالی است که "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه، که کشورش در مذاکرات قبلی ژنو مانع امضای توافق میان ایران و کشورهای 1+5 شد، امروز یکشنبه وارد سرزمین های اشغالی می شود تا اقدامات ضد ایرانی پاریس و تل آویو با هماهنگی بیشتری پیش بروند.

۱۳۹۲/۸/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...