نسخه چاپی

داووداوغلو:

ایران پشتوانه ثبات در منطقه است

عکس خبري -ايران پشتوانه ثبات در منطقه است

وزیر خارجه تركیه در جریان سفر به ایران ضمن استقبال از همكاری‌های بیشتر بین ۲ كشور، ایران را پشتوانه ثبات در منطقه دانست.

به گزارش نما؛ «احمد داود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در پی دیدار با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران گفت که ایران پشتوانه ثبات در منطقه است.
اوغلو گفت که مشارکت هر چه بیشتر میان ترکیه و ایران باعث ثبات در منطقه می‌شود. وی با اشاره به امکان همکاری ۲ کشور در زمینه انرژی گفت: «از دید من وقتی که ترکیه و ایران به هم بپیوندند، این موضوع فقط به نفع ۲ کشور تمام نمی‌شود بلکه پشتوانه‌ای برای ثبات در منطقه خواهد شد.»
وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت: ترکیه سالانه به ۶۰ میلیارد دلار انرژی نیاز دارد. این کشور همچنین کریدور است و ایران نقش تولید‌کننده را ایفا می‌کند و اگر ما از هر ۲ پتانسیل استفاده کنیم، ترکیه به کریدوری برای انتقال انرژی از ایران تبدیل خواهد شد.
وی افزود: «همکاری نزدیک می‌تواند تاثیر فراوانی بر تفرقه‌های فرقه‌ای در خاورمیانه داشته باشد. در زمان و مکانی که برخی تلاش می‌کنند تا بحران‌های فرقه‌ای ایجاد کنند، گفت‌وگو میان ایران و ترکیه مهمترین گفت‌وگو در منطقه خواهد بود.»
اوغلو همچین از زمان کنونی به عنوان فرصت برای همکاری یاد کرد و گفت: «گفت‌وگو بین قدرت‌های منطقه‌ای مانند ترکیه و ایران که روابط تاریخی دارند، نه تنها به ثبات در منطقه منجر می‌شود بلکه از پیامدهای منفی بحران خواهد کاست.»
وی در ادامه از توافق به دست آمده میان ایران و غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران استقبال کرد.

۱۳۹۲/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...